اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نیروگاه‌ خورشیدی در روستاها راهکار خودکفایی بوشهر است

امام جمعه بوشهر با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در روستاهای استان گفت: نصب ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام ۲.۵ مگاوات بیش از نیروگاه اتمی بوشهر برق تولید می‌کند.

نیروگاه‌ خورشیدی در روستاها راهکار خودکفایی بوشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در همایش روز روستا و عشایر با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور و محکوم کردن این آشوب‌ها اظهار داشت: در حکومت‌های سیاسی به ویژه نظام‌های دینی همواره تهاجم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علم و فناوری وجود داشته که بصیرت، هوشیاری و مقاومت در برابر این هجمه‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اقتصاد تولید در برخی جوامع و کشورها بر اساس ظرفیت‌های آمایش سرزمینی و تولید کالا است، افزود: تمام اقتصاددانان جهان، اقتصاد تولید پایه را موفق می‌دانند که این مهم مایه پیشرفت و توسعه است و اقتصاد بازار پایه درجه 2 محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ایران را دارای اقتصاد تولید پایه دانست و بیان داشت: رکن اقتصاد تولید پایه را در روستاها و مناطق عشایری دانست پس باید روستاها و مناطق عشایری مورد توجه ویژه و بنیادین در تأمین زیرساخت‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق عشایری یک نگاه استراتژیک محسوب می‌شود ادامه داد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی در روستاها و مناطق عشایری برخوردار است و آماده تولید انواع محصولات و کالاها بر اساس ظرفیت‌ها است.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید از ظرفیت روستاها در عرصه تولید به نحو شایسته‌ای استفاده شود تا نقش آن در تولید ناخالص ملی آشکار شود در این راستا شناخت ظرفیت روستاها در حوزه اقتصاد و تولید بسیار مهم است؛ نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات برق در مدار قرار دارد که در بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در استان می‌توان بیش از نیروگاه اتمی برق تولید شود.

صفایی بوشهری بر تدوین برنامه برای نصب سلو‌ل‌های خورشیدی در روستاها در تولید برق تأکید کرد و اعلام داشت: نصب 500 نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام 2.5 مگاوات بیش از نیروگاه اتمی بوشهر برق تولید می‌کند. نصب نیروگاه‌های خورشیدی ضمن تولید برق، در زمینه درآمدزایی روستاییان نقش مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، واگذاری مراتع به عشایر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تمام مراتع در استان بوشهر در اختیار عشایر قرار داده شود و گشایش ایل راه‌‌های مناطق عشایری در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول