اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حفظ وحدت در شرایط فعلی جامعه لازم است

امام جمعه ساوه با بیان اینکه حفظ وحدت در شرایط فعلی جامعه لازم است، گفت: شرایط امروز جامعه ما یک شرایط حساسی است لذا در هیچ لحظه‌ای نباید از وحدت غافل شده و در دامن اختلافات بیافتیم.

حفظ وحدت در شرایط فعلی جامعه لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با بیان اینکه حفظ وحدت در شرایط فعلی جامعه لازم است، گفت: شرایط امروز جامعه ما یک شرایط حساسی است لذا در هیچ لحظه‌ای نباید از وحدت غافل شده و در دامن اختلافات بیافتیم.

وی با بیان اینکه همه باید در نوشتار و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کنند، اضافه کرد: اگر مبانی و سخنان پیامبر مکرم اسلام در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد، ما هیچ مشکلی نداشتیم چراکه وحدت خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌‌شود.

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر اینکه تفرقه باعث شکننده شدن شیرازه جامعه می‌شود، گفت: علیرغم اینکه مسلمانان به لحاظ جمعیتی دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند اما به لحاظ چالش‌ها و مشکلات  و آسیب‌ها و .....رکورددار می‌باشند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: ریشه و سرنخ این آسیب‌ها و چالش‌ها اختلاف و تفرقه‌هایی است که فرمان آن در دست سران استکبار به ویژه سران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری همچون انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونسیتی و حتی کشورهای عربی وابسته به آنها در منطقه است.

به گفته وی پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و .... در داخل کشور مدیون وحدت و همدلی خواهد بود چنانکه در خارج از مرز و بوم نیز چنین است.

امام جمعه ساوه در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن هفته فراجا ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت های پلیس در حفظ امنیت مرد اظهار کرد: بی تردید استقرار نظم و امنیت در کشور مدیون و مرهون ایثارگری و فداکاری نیروهای سخت کوش انتظامی است که در مسیر آسایش و ارتقای امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور از هیچ تلاشی حتی به قیمت سلب آسایش خود و خانواده خویش مضایقه نمی‌کنند.

وی مسئله امنیت را امری مهم و بدیهی هر جامعه دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف این نیروی عزیز تامین امنیت است و تحکیم و استواری امنیت ملی به تقویت نیروی انتظامی وابسته است و هرگونه توصیفی که متوجه نیروی انتظامی شود بر امنیت ملی تاثیر سو خواهد گذاشت.

خطیب نماز جمعه ساوه برخورداری از امنیت در زندگی اجتماعی را از آرمان‌های دینی بشری دانست و عنوان کرد: ما باید قدردان امنیت و آرامش امروز جامعه خود باشیم و اجازه ندهیم دشمنان قسم خورده این نظام با برخی تحرکات این امنیت را خدشه دار کنند.

 

گفتنی است در پایان نماز جمعه امروز از نیروهای انتظامی با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول