اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تامین ۶ اتوبوس برای دانشگاه کوثر بجنورد

رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد با اشاره به اینکه ۱۵ دستگاه اتوبوس به صورت مشترک برای جابجایی دانشجویان کوثر و دانشگاه بجنورد در نظر گرفته شود، گفت: باتوجه به تداخلی که پیش می آمد ۶ دستگاه به صورت اختصاصی برای دانشگاه کوثر تامین شد.

تامین ۶ اتوبوس برای دانشگاه کوثر بجنورد

محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر دومین دانشگاه ویژه بانوان در کشور است، اظهار کرد: این دانشگاه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد، که ۶۰ درصد آنها غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه با هدف توانمندسازی بانوان ایران در حوزه های مختلف فعالیت دارد، گفت: در سال های گذشته باتوجه به اجرای طرح آمایش آموزش عالی حوزه فعالیت دانشگاه به علوم انسانی محدود شد اما در ادامه محدودیت پذیرش دانشجو در رشته های فنی و مهندسی متوقف و اجازه توسعه رشته های علوم پایه گرفته شد.

رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد افزود: بعد از پیگیری های مداوم، حوزه فعالیت دانشگاه به رسالت اصلی برگشت داده شد و رشته های فنی و مهندسی اجرایی و در سال تحصیلی جاری پذیرش دانشجو انجام می شود.

معین مقدس یکی از دغدغه های دانشگاه را تامین فضای مناسب برای استقرار با امکانات و استانداردهای لازم خواند و گفت: براین اساس اقداماتی برای جابجایی دانشگاه به سایت جدید انجام شد که قبل از انتهای سال گذشته قرارداد فضا منعقد و فضا تحویل دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد ادامه داد: از زمانی که مباحث مربوط به انتقال دانشگاه کوثر به سایت جدید مطرح شد، در جلسه کمیسیون دانشجویی اعلام کردم که اگر استان قابلیت این را دارد زیرساخت های لازم را فراهم کند جابجایی انجام شود که این اطمینان داده شد.

وی گفت: در استان برای تامین وسایل ایاب و ذهاب دانشجویان با مشکل مواجه بودیم اما با پیگیری های صورت گرفته، در کمیسیون دانشجویی مقرر شد که ۱۵ دستگاه اتوبوس برای دانشگاه بجنورد و دانشگاه کوثر اختصاص پیدا کند.

معین مقدس اضافه کرد: اختصاص اتوبوس به صورت مشترک برای دو دانشگاه قطعا ناهماهنگی ایجاد می کرد، از طرفی باتوجه به اینکه مسئله حمل و نقل دانشجویان دختر به فضای خارج شهر مهم و دارای ابعاد امنیتی است و باید استان و شهرستان در این موضوع به تعهداتش عمل می کرد، مقرر شد اتوبوس های شهرداری برای این امر در نظر گرفته شود، زیرا اتوبوس مشترک برای دانشگاه بجنورد و کوثر قابل قبول نبود.

وی یادآور شد: ۶ سرویس مجزا و اختصاصی از اتوبوس های درون شهری شهرداری برای جابجایی دانش آموزان کوثر در نظر گرفته شد، همچنین وعده دادند که در صورت افزایش دانشجو و کمبود سرویس تعداد آنها افزایش پیدا کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول