اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش 70 درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: در بخش قاچاق کالا و حمایت از اقتصاد داخلی با کشف بیش از ۶۵ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا ۷۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

افزایش 70 درصدی کشفیات کالای قاچاق در شهرضا

سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان امنیت‌ساز کشور، مجاهدت‌ها و تلاش‌های افتخارآمیزی را برای تولید امنیت و آگاهی‌بخشی به جامعه در قبال حاکمیت قانون و صیانت از ارزش‌های اجتماعی رقم زده است.

وی با بیان اینکه امروز فرماندهی انتظامی با وجود کارکنانی خدوم و زحمتکش در راه سیره شهیدان و تأمین نظم و امنیت مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده است، افزود: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی، اقتدار توأم با رأفت و مهربانی، تلاش در جهت برقراری آسایش و امنیت بر کسی پوشیده نیست و مردم ایران اسلامی شاهد فداکاری سبزپوشان خدوم هستند.

قرقانی بیان کرد: امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» در حالی آغاز می‌کنیم که کارکنان فراجا روزهای بسیار پر فراز و نشیبی را در کمال خویشتنداری و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر سپری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خود شهدا از مرز تا مرکز از امنیت مثال‌زدنی برخوردار است و همگان به اهمیت کار پلیس در جامعه پی برده‌اند، تصریح کرد: وقتی امنیت نباشد تحصیل، فعالیت اصناف و کارهای روزمره انجام نمی‌شود.

کاهش ۱۳ درصدی سرقت در ۶ ماهه نخست سال در شهرضا

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم امنیت کنترل سرقت‌ها است، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال سرقت در شهرضا ۱۳ درصد سرقت کاهش داشته است و ۲۶ درصد توان کشف انتظامی شهرضا ارتقا پیدا کرده و سارقان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر دستگیر شدند.

قرقانی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر سارق در ۶ ماهه امسال در شهرضا دستگیر و روانه زندان شدند، ادامه داد: سرقت‌های مسلحانه، به عنف، زورگیری و راهزنی در شهرستان شهرضا تحت کنترل پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه در بحث سوخت قاچاق بیش از ۲۲۲ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در شهرضا کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: کشف سلاح جنگی و شکاری ۱۷ درصد، مشروبات داخلی و خارجی به ترتیب ۱۱۳ و ۷ هزار و ۷۶۳ درصد، دستگیری معتادان ۹ درصد و دستگیری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر ۱۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی دستگیری اتباع بیگانه در این شهرستان گفت: در بخش قاچاق کالا و حمایت از اقتصاد داخلی با کشف بیش از ۶۵ میلیارد تومان انواع قاچاق در ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا ۷۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

قرقانی با بیان اینکه کل دستگیری‌های شهرستان شهرضا نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش و درگیری‌ها ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: تصادفات برون و درون شهری ۱۵ درصد کاهش داشته است.

صدور ۲ هزار جلد گذرنامه در ایام اربعین در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به خدمات پلیس راهور در ایام عاشورا و تاسوعا، اربعین و ایام نوروز در راستای کنترل ترافیک، افزود: بیش از ۱۴۰ طرح درخصوص برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در شهرضا اجرا شده است.

وی با اشاره به شماره‌گذاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و تراکتور در شهرضا عنوان کرد: در پلیس اطلاعات شهرضا در اربعین امسال بیش از ۲ هزار جلد گذرنامه صادر شد و در مجموع ۵ هزار ۹۲۵ گذرنامه در ۶ ماهه اول سال صادر شده است.

قرقانی با اشاره به پلمب ۱۷۰ واحد صنفی متخلف و ۶ هزار ۴۵۰ بازدید محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی شهرضا گفت: در بحث نظام وظیفه عمومی ۷۸۰ سرباز اعزام شده و ۲۱۸ مورد کفالت پزشکی و خاص و ۵۴۰ معافیت تحصیلی صادر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌ها جای تقدیر و تشکر دارد از مردم فهیم شهرستان شهرضا که انصافاً دست پلیس را در تمامی موضوعات گرفتند و با همکاری شورای تأمین اجازه اخلال در شهرضا را سلب کردیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول