اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هند خطاب به آمریکا: از هر کشوری بخواهیم نفت می‌خریم

وزیر نفت هند که هم اکنون در آمریکا حضور دارد گفت این کشور از هر طرفی که بخواهد نفت می‌خرد.

هند خطاب به آمریکا: از هر کشوری بخواهیم نفت می‌خریم

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ان دی تی‌وی، هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز هند، که هم اکنون در آمریکا حضور دارد آب پاکی را روی دست طرف آمریکایی ریخت و گفت که این کشور از هر طرفی که نیاز باشد نفت می‌خرد.

سینگ پوری گفت که دولت هند از لحاظ اخلاقی وظیفه دارد برای شهروندانش انرژی تامین کند و به خرید نفت از هر طرفی که نیاز باشد ادامه خواهد داد.

درگیری نظامی روسیه با اوکراین تبعات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بازار جهانی انرژی به همراه داشته و با بهم زدن الگوی عرضه و تقاضا در بازار روابط تجاری بلندمدت با کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار شکست کرده است. این مسئله باعث بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در سراسر جهان شده، و به خانواده‌ها و کلیت اقتصاد بسیاری از کشورها آسیب زده است.

واردات نفت هند از روسیه از ماه آوریل به بعد 50 برابر شده و این کشور 10 درصد از کل نفت وارداتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه تامین می‌کند. تا پیش از آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین هند فقط 0.2 درصد نفت وارداتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه می‌خرید.

 وزیر نفت هند می‌گوید: نمی‌توان مردم هند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد این مباحث کرد و این کشور از هر طرفی که نیاز باشد نفت می‌خرد.

پوری پس از دیدار دوجانبه با جنیفر گرن هولم، همتای آمریکایی‌اش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا کسی به هند گفته که واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کند، گفت: هیچ کس به هند نگفته که از روسیه نفت نخرد، اگر شما درباره سیاست خود شفافیت دارید، بدان معناست که شما به امنیت انرژی و ارزان بودن آن معتقدید و از هر طرف و منبعی که نیاز باشد انرژی خریداری خواهید کرد.

هند واردات نفت و گاز خود از آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده و حالا به 20 میلیارد دلار در سال رسانده است.

به گفته وزیر نفت هند، مذاکراتی برای افزایش واردات نفت و گاز هند از آمریکا در جریان است.

پایان پیام/ ت 35

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول