اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سالن انتظار فرودگاه شهید امید بخش گچساران افتتاح شد

با حضور نماینده مردم گچساران و باشت و مدیرعامل نفت گچساران سالن انتظار فرودگاه شهید امید بخش گچساران افتتاح شد

سالن انتظار فرودگاه شهید امید بخش گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مهرداد کاهکش،مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در این آیین اظهار کرد:امروز به میمنت و مبارکی آغاز امامت امام زمان(عج) و در آستانه هفته وحدت نیز سالن انتظار فرودگاه گچساران به بهره برداری رسید.بنابراین فرودگاه گچساران این افتخار را دارد که به مردم گچساران و شهرستان های اطراف و شرکت های بزرگ منطقه نیز خدمت رسانی کند.

وی افزود: حق مردم این بود که خیلی زودتر هم سالن انتظار فرودگاه گچساران راه اندازی می شد که متاسفانه به دلیل پاره ای مشکلات با تاخیر این کار صورت گرفت،اما باید توجه داشت که با همدلی سایر عزیزان درنفت و پیگیری های نماینده مردم شهرستان درمجلس و مسئولین استانی خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

مدیرعامل نفت وگاز گچساران تصریح کرد::چند سال پیش در فرودگاه گچساران بالغ بر20میلیارد تومان هزینه شد تا به حالت استاندارد نزدیک شود،اگرچه 170میلیارد تومان برای فرودگاه گچساران در برنامه است تا به حالت استانداری سازی کامل برسد که شامل استاندارد سازی ساختمان های اداری،سیستم آتش نشانی، سیستم های ناوبری، برج مراقب است.

کاهکش ادامه داد:این سالن انتظار نیز با همت پتروشیمی گچساران ساخته شد که ازتلاش و زحمات همه عزیزان نیز تشکر می کنم.با این وجود نیز در راستای ایمن سازی پروازها در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی برج مراقبت استاندارد در فرودگاه گچساران خواهیم بود .

وی گفت:البته دربحث ایمن سازی فرودگاه هم یک سری مشکلاتی وجود دارد که مسئولین باید یاری کنند تا آن مشکلات نیز مرتفع شود.اما مشکلی که نیاز است جناب فرماندار هم ورود کنند بحث راه اندازی ایستگاه هواشناسی فرودگاه است که تپه ای که مشرف به فرودگاه است بخاطر معارضات دولتی(میراث فرهنگی و منابع طبیعی ) که دارد باید این زمین ها را تسطیع و ساختمان هواشناسی فرودگاه را احداث کنیم.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد:درخواستی از نماینده محترم شهرستان دارم اینکه پیگیری کنند که پروازهای بیشتری دراین فرودگاه برقرار شوند ،فرودگاه گچساران این ظرفیت را دارد که هفته ای ۵ پرواز به تهران و هفته ای یک پرواز هم به مشهد مقدس نیز داشته باشیم.

کاهکش ادامه داد:هرچند وظیفه ذاتی شرکت نفت خدمت به مردم است اما باید توجه داشت که پروازهای فرودگاه گچساران امروز از چهارپرواز به دو پرواز در هفته رسیده است.

حسینی پور ،نماینده گچساران و باشت گفت:در این جلسه یک کار می کنیم و آقای فرماندار مسئول می شوند که جلسه ای با مدیرعامل و مدیر خدمات شرکت نفت وگاز گچساران داشته باشند و کل مسائل مربوط به فرودگاه را احصاء کنند.

وی افزود:بنابراین کارهایی که تا الان شده نیز مشخص شوند .اما دغدغه ای که الان دارم بحث تانکر سوخت رسان برای فرودگاه است که پیگیرم و اطلاع هم دارم که یکدستگاه تانکر سوخت رسان در فرودگاه بهرگان بلا استفاده است که تلاش داریم طبق توافقاتی در اختیار فرودگاه گچساران قرار بگیرد.

وی افزود:اگرچه یک دستگاه تانکر سوخت رسان دیگر در فرودگاه یاسوج وجود دارد که باید صحبت کنیم و مشکل نیز حل شود، با این وجود انتظار از شما مسئولین شهرستان این است که مشکلات را بررسی و مشخص کنید سهم هر کسی در پیگیری این موضوعات چقدر است که بنده نماینده باید کدام کار را در سطح کلان پیگیری کنم.

حسینی پور تصریح کرد:اما اینکه در اداره بنشینیم و بگوییم با یک تلفن حل می شود که نمی شود چرا که کار با نگاه جهادی مرتفع می شود، پیرو همان موافقت نامه استاندارد سازی بین وزارت نفت و وزارت مسکن و راه شهرسازی که مشخص است وزارت نفت باید چکار کند،پس جناب کاهکش شما باید به عنوان مدیرعامل نفت وگاز گچساران،پس اگر مردم را دوست دارید باید بگویید ما فرودگاه را آماده و تمام مشکلاتش را حل و تحویل می دهیم .

نماینده گچساران و باشت در مجلس هم گفت:پس فرودگاه گچساران همانند هفت فرودگاهی که وزارت نفت دارد باید استانداردسازی بشود و نهایتا تحویل فرودگاه های کشور شود و این یعنی تراز یک فرودگاه در شهرستانی که با شرکت ها و شهرستان های مهمی در مجاورت دارد .

وی افزود:به آقای قالیباف عرض کردم که شما در سفر گچساران قول دادید که پرواز های گچساران همه روزه نیز انجام شود، البته باید زیرساخت های لازم هم انجام بشود و همه هم دلسوزانه پیگیر باشیم و جهادی کارها را دنبال کنیم تا شرکت های هواپیمایی نیز هر روز یک پرواز را درگچساران انجام دهند.

حسینی پور اضافه کرد: اما بحث مشکلات سیستم آتش نشانی، سیستم ناوبری، برج مراقبت بحث، تانکر سوخت رسان و موارد دیگر نیز مشخص شود و سهم بنده هم مشخص شود که چه اموراتی را پیگیری کنم و در جلسات جمع بندی آینده نزدیک موارد را دنبال کنیم و روزی برسد که این فرودگاه ر شان و منزلت مردم نیزخدمت رسانی کند.

غلامی،مدیرخدمات شرکت نفت و گاز گچساران در این آیین هم گفت:اسم پرواز که می آید یاد رشادت های خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی در دفاع مقدس می افتیم،در عملیات والفجر هشت وقتی عرصه بر رزمندگان تنگ می شود خلبانان نیروی هوایی ارتش به کمک می آمدند و درادامه هم اسکادران های دشمن پا به فرار می گذاشتند .در هشت روز 84 هواپیما و بالگرد دشمن سرنگون شد و بعدها هم فهمیدم که شهید "عباس بابایی" چه رشادت هایی انجام داده است.

وی افزود:ما غرش هواپیماها را در گچساران از کودکی می شنیدم و اگر پنج فرودگاه قدیمی در ایران باشد یکی گچساران بود،پس می توانیم یکبار دیگر نیز همه با هم کمک بدهیم و این فرودگاه باز هم یکی از فرودگاه های برتر کشور شود.

غلامی ادامه داد:سال ها پیش این فرودگاه مشکلاتی داشت که به همت همه عزیزان مرتفع شد و از همه کسانی که در طول این سال ها برای فرودگاه گچساران زحمت کشیدند نیزتشکر می کنم و از سایر عزیزان در پتروشیمی گچساران هم صمیمانه تشکر می کنم در حالی که حدود 6میلیارد تومان برای احداث این ساختمان کمک کردند.

مدیرخدمات نفت و گاز گچساران گفت:اما در بحث برج مراقبت نیز کار عمده انجام شده است که ان شاءالله در روزهای آینده هم به بهره برداری خواهد رسید.اما این روزها ایران قوی هرگز یک وجب از خاکش کم نخواهد شد و دشمنان بدانند تا ولایتمداری و شهادت طلبی وجود دارد اتفاق دیگری جز اقتدار،عزت و سرافرازی برای ایران نیز رقم نخواهد خورد.

وی افزود:همه باید به نوعی تلاش کنیم که حداقل ماهی یک پرواز به مشهد را داشته باشیم و این یک فرصت خوب برای مردم شهرستان و منطقه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول