اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی های هفته| از ظهور بروسلی و داور جنجالی تا جایزه ای برای پژمان و پدر حاشیه‌ساز رئیس فدراسیون

در جنجالی های این هفته ورزش شاهد ظهور بروسلی در میدان فوتبال و داوری جنجالی در دیدار استقلال و فولاد بودیم.

جنجالی های هفته| از ظهور بروسلی و داور جنجالی تا جایزه ای برای پژمان و پدر حاشیه‌ساز رئیس فدراسیون

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی هفته را باهم در حالی مرور می کنیم که بار دیگر فوتبالی ها نقش پر رنگی در جنجال ها و حاشیه های این هفته ورزش داشته اند.

*بروسلی در لیگ یک! 

محمود فکری سرمربی تیم سایپا هفته گذشته در صدر اخبار حاشیه ای ورزش قرار داشت. عکسی از درگیری و کتکاری او با مربی تیم استقلال خوزستان در لیگ یک منتشر شد و باعث انواع و اقسام تحلیل ها شد. با این حال بختیاری زاده مربی کتک خورده استقلال در این رابطه واکنش صبورانه ای از خود نشان داد و گفت: «در نهایت همه کسانی که در آن اطراف بودند به دنبال پایان دادن به مجادله بودند. خودم هم سریع راهی رختکن شدم تا وضعیت صورتم به آن شکل باعث نشود تا درگیری بار دیگر دنبال شود و کسی بخواهد به خاطر من به آقای فکری و دیگر عزیزان سایپا بی احترامی کند.»

با این حال بسیاری به طنز گفتند که مرحوم بروسلی هم اینگونه به صورت حریفان ضربه نمی زد که فکری زده است!

* اعتراض استقلال به داور آتش نشان و شنود تلفن‌های همراه!

بعد از تساوی جنجالی بدون گل استقلال و فولاد، مسئولان استقلال به شدت از حمید حاج ملک داور آتش نشان لیگ برتر انتقاد کردند، بیژن طاهری سرپرست استقلال: این بازی، مصافی نبود که حاج ملک داور آن باشد؛ این وضعیت باور نکردنی است. مقابل فولاد مشکل همان داوری بود که بازی را خراب کرد. سوال من از کمیته داوران این است که حاج ملک در هفته اول مصاف مس رفسنجان و نساجی را قضاوت کرده و اشتباه تاثیرگذار داشته است. او را محروم کردید. بعد از محرومیتش، او در هفته ششم مصاف ذوب آهن و مس را قضاوت کرده که اشتباه تاثیرگذار داشته است. چرا هفته هشتم را به او دادید؟ این یک بازی بزرگ در لیگ ایران بود.

فرشید سمیعی سخنگو و معاون حقوقی باشگاه استقلال نیز  در برنامه تلویزیونی درخواست جنجالی از دادستانی را مطرح و اظهار کرد: می‌خواهیم تلفن داوران و نزدیکان‌شان را شنود کنند. در نهایت هم مسئولان داوری فدراسیون فوتبال ضمن اعلام اینکه با شنود مکالمه هاشان مشکلی ندارند موضع سختی علیه استقلال گرفتند.با این حال حداقل یک پنالتی استقلال در این بازی سوخت!

با این حال این موضوع با واکنش داوران فوتبال ایران همراه شده است و تعداد زیادی از آنها در حرکتی هماهنگ و در اعتراض به این اتفاق، طی نامه‌ای کتبی خواهان اقدام کمیته داوران شده‌اند.

* قرارداد میلیاردی حسن یزدانی

در این هفته خبری منتشر شد که حسن یزدانی قهرمان جهان برای حضور در لیگ برتر کشتی یک میلیارد تومان قرارداد امضا کرده و دقیقه‌ای 200 میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی در واکنش به خبر قرارداد یک میلیارد تومانی حسن یزدانی در لیگ برتر کشتی، اظهار داشت: شایعه پرداخت یک میلیارد تومان به حسن یزدانی برای سه دیدار درست نیست بلکه قرارداد وی کمتر از این رقم است.  حسن یزدانی به همراه کامران قاسم‌پور با تیم‌های خود قرار ۸۰۰ میلیون تومانی امضا کرده و گران‌ترین ستاره‌های لیگ کشتی آزاد به شمار خواهند رفت. هر تیم می‌تواند از سه کشتی‌گیر قهرمانی جهان و ۲ ستاره خارجی در لیگ امسال بهره‌مند شود.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم در واکنش به این خبر گفت: قراردادهای کشتی بسیار پایین است. لیگ برتر کشتی 8 سال تعطیل بود و دو سال پیش که ما آن را شروع کردیم قراردادها 20 یا 30 میلیون تومان بود. یک میلیارد هم برای یک کشتی‌گیر کم است.

فارس: واقعا دستمزد یک میلیاردی برای قهرمان جهان زیاد است؟! بخصوص وقتی دستمزد این پهلوان را با بازیکنان فوتبال در تیم‌های مختلف مقایسه می‌کنیم.

* برگزاری یا لغو دربی مساله این است!

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات در خصوص احتمال برگزاری استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: هفته دوازدهم دقیقا همزمان با مینی کمپ تیم ملی خواهد بود. ممکن است در آن مقطع بخواهند بازی دوستانه و تدارکاتی و همچنین ملاحظاتی برای برگزاری اردو داشته باشند. نگرانی آنها را بیشتر از این نخواهیم کرد و احتمال دارد که همزمان با آن مقطع هفته دوازدهم را برگزار کنیم و یا اینکه مسابقات این هفته را به بعد از جام‌جهانی قطر موکول کنیم.

البته مهندس سهیل مهدی در هفته‌ای که گذشت حداقل دو مصاحبه‌ دیگر در رسانه‌ها انجام داد و در هر مصاحبه هم یک صحبتی را مطرح کرد یکبار گفت دربی لغو شد بار دیگر از احتمال برگزاری دربی خبر داد و آخرین مرتبه هم در یک روزنامه ورزشی چهارشنبه اعلام کرد هنوز دربی لغو نشده است!

* پژمان جمشیدی بهترین بازیگر جشنواره آنتالیا! 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم آنتالیا را کسب کند. پنجاه‌ونهمین دوره جشنواره جهانی فیلم آنتالیا در ترکیه، شنبه شب به کار خود پایان داد که اتفاق مهم آن، کسب جایزه ای ارزشمند برای ملی پوش سابق فوتبال ایران بود.در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره، فیلم ایرانی «علفزار» ساخته کاظم دانشی حضور داشت و بازیگر اصلی آن پژمان جمشیدی جایزه بهترین بازیگر مرد را به دست آورد. جمشیدی در این فیلم نقش بازپرسی را ایفا می‌کند که در یک پرونده پیچیده، یا باید به سمت وجدان خود حرکت کند یا به اعمال فشار قدرتمندان تن دهد.

نکته جالب اینکه جمشیدی باز هم نشان داد که توانمندی بالایی در عرصه بازیگری دارد و این توانمندی نسبت به زمانی که فوتبالیست بود، می چربد.

* خشم سه باشگاه اسپانیایی از  پدر رئیس فدراسیون فوتبال!

افشای پیام‌های رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و پدرش، خشم ۳ لالیگایی را برانگیخت.

 باشگاه‌های سویا، والنسیا و ویارئال از لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا خواستند تا بابت اینکه آنها را منفورترین باشگاه‌های فوتبال اسپانیا خوانده، عذرخواهی کند.

نشریه اِل‌کانفیدنشال در گزارشی مجموعه‌ای از پیام‌های منتسب به روبیالس در گفت‌وگو با پدرش را منتشر کرده که در  آن مرد اسپانیایی  نسبت به سه تیم مذکور ابراز تنفر می‌کند. او در جریان دیدار سویا در سال ۲۰۲۰ برابر رئال مادرید که با پیروزی دو بر یک کهکشانی‌ها به پایان رسید، در پیامی نوشته بود: بیا ببینیم که می‌توان با آنها کف زمین را طی بکشیم یا نه.

وی در پاسخ به پیام پدرش که گفته بود از سویا و والنسیا متنفر است، نوشته بود: به نظرم، ترتیب (نفرت‌انگیز بودن)، این است، ویارئال، سویا و والنسیا.

این سه باشگاه، اظهارات روبیالس را «غیرمحترمانه، غیرقابل قبول و خصمانه» خوانده و گفته‌اند که این حرف‌ها، «شفافیت مسابقات را زیر سوال می‌برد.» آنها در بیاینه‌ای مشترک با محکوم کردن اظهارات روبیالس، از وی خواستند تا شرایط را آرام و به طور علنی از آنها و هواداران‌شان عذرخواهی کند.

* میزبانی زشت اسپانیا از کشتی‌گیران ایرانی

در شرایطی که هنوز روادید سفر به اسپانیا برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان صادر نشده است، تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران آخرین مراحل تمرینات خود را با جدیت در کمپ تیم های ملی کشتی پیگیری می کنند تا لحظه نوشتن این مطلب ( شب گذشته) هنوز ویزای کشتی‌گیران صادر نشده است تا باعث ناراحتی کشتی‌گیران و کادرفنی تیم ملی کشورمان شوند. 

فارس: دلیل این میزبانی زشت اسپانیا از کشتی‌گیران کشورمان مشخص نیست!؟ واقعا وقتی نمی‌توانند به بهترین کشتی‌گیران جهان ویزا بدهند چرا میزبان می‌شوند؟! حتی اگر ویزای ملی پوشان ما صادر هم بشود این رفتار دور از شان میزبان مسابقات ورزشی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول