اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی بایدن و شولتز درباره قیمت‌های جهانی انرژی

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه درباره موضوعات مختلفی از جمله قیمت جهانی حامل‌های انرژی گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی بایدن و شولتز درباره قیمت‌های جهانی انرژی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید شامگاه یکشنبه خبر داد که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن و شولتز  اقدام روسیه در الحاق بخش‌های از سرزمین‌های اوکراین را محکوم کردند.

کاخ سفید اضافه کرد که بایدن و شولتز بر بازخواست روسیه به دلیل حمله به اوکراین و همچنین تامین امنیت و کمک به کی‌یف تاکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا و صدر اعظم آلمان در این تماس درباره آخرین تحولات بازارهای جهانی انرژی و اهمیت تامین انرژی مورد نیاز با قیمت‌های منطقی رایزنی کردند.

حمایت از ثبات و پیشرفت منطقه غرب بالکان از دیگر محورهای گفت‌وگوی سران آمریکا و آلمان بوده است. 

امروز نیز «واسیلی دینکو» وزیر دفاع رومانیبا تاکید بر ضرورت گفت‌وگوهای صلح با روسیه گفت: «احتمالا مذاکرات با روسیه تنها شانس برای صلح باشد. البته گفت‌وگوهای سختی وجود خواهد داشت».

دینکو اضافه کرد: «کشورهای جهان، ناتو و امریکا باید درباره تضمین‌های امنیت اوکراین و صلح با روسیه گفت‌وگو کنند».

تظاهرات در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و بحران انرژی بسیاری از شهرهای مهم اروپایی را در برگرفته است. مردم برلین پایتخت آلمان شنبه با تجمع مقابل بوندستاگ (پارلمان این کشور) خواستار اقدام علیه افزایش قیمت‌ها شدند.

معترضان آلمانی همچنین خواستار لغو تحریم‌های غرب از جمله دولت کشورشان علیه روسیه که به بحران انرژی در قاره اروپا دامن زده و دسترسی به انرژی شدند. تجمع‌کنندگان در مرکز وین پایتخت اتریش هم خواستار کاهش قیمت‌ها، لغو تحریم‌ها علیه روسیه و دوستی با مسکو شدند.

بحران انرژی در اروپا در پی تحریم‌های ضد روسیه و کاهش عرضه گاز طبیعی این کشور تشدید شده است. برخی مقامات اروپایی از جمله «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با وجود حمایت‌هایی که اروپایی‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه به عمل آورده و تحریم‌هایی که در راستای این حمایت علیه روسیه وضع کرده‌اند، پوتین را به استفاده از موضوع صادرات انرژی برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا متهم کرده‌اند.

بعد از گذشت شش ماه از آغاز جنگ اوکراین، مسکو در یک روند مرحله‌ای صادرات گاز خود به اتحادیه اروپا را کاهش داده است. این روند کاهشی تا جایی پیش رفت که شرکت «گازپروم» روسیه اخیرا اعلام کرد صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را به طور کامل متوقف کرده است. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول