اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

برنامه شهرداری برای توسعه و گسترش مساجد شهر تهران

سی و یکمین جلسه شورای سامان‌دهی توسعه و گسترش مساجد شهر تهران به ریاست شهردار پایتخت با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

برنامه شهرداری برای توسعه و گسترش مساجد شهر تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سی و یکمین جلسه شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد و نخستین جلسه این شورا در دوره جدید مدیریت شهری به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

تسهیل و تامین زمین توسط شهرداری برای احداث مساجد، احیای هویت محله ها با محوریت مساجد و مکان یابی مناسب برای ساخت مساجد بر این اساس، حل مشکلات مربوط به واگذاری زمین برای ساخت مساجد و تعیین تکلیف زمین های واگذار شده شهرداری برای احداث مساجد از محورهای این جلسه بود.

همچنین بررسی وضعیت مساجد در حال ساخت و تقاضاهای مردمی در مناطق مختلف برای کمک به ساخت یا بازسازی مساجد، تعیین چگونگی کمک به ساخت و تکمیل مساجد نیمه تمام، مقاوم سازی مساجد در معرض تخریب، توجه به ایمنی غیر سازه ای در کنار مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای سازه مساجد، رفع موانع و سیاستگذاری مناسب برای توسعه و گسترش مساجد و نگاه به مساجد به عنوان یک پایگاه بحران دیگر محورهای این جلسه را تشکیل داد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه و گسترش مساجد به عنوان سنگرهای مستحکم ایمان و اعتقادات مردم، دین خود را ادا کنیم.

وی در پایان ایجاد دبیرخانه ای برای شورای مساجد در معاونت شهرسازی شهرداری که بانک اطلاعات و نیازها درباره ساخت مساجد را استخراج کند و تهیه پیش نویسی برای تعیین رویکرد مواجهه با موضوع مسجد را برای ادامه کار شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد شهر تهران پیشنهاد داد.

پایان پیام/ ت 19

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول