اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

جزئیات برگزاری همایش بین المللى «قرن ٢١ و جهان عارى از سلطه آمریکا»

همایش بین المللى «قرن ٢١ و جهان عارى از سلطه آمریکا» در روز 14 آبان‌ماه از سوی مجمع بین المللى اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و با حضور اساتید برجسته داخلى و خارجى برگزار مى‌شود.

جزئیات برگزاری همایش بین المللى «قرن ٢١ و جهان عارى از سلطه آمریکا»

جلیل دارا دبیر همایش بین المللى «قرن ٢١ و جهان عارى از سلطه آمریکا» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: امروزه تفکر غربی چه از حیث اقتصاد و چه از حیث مدیریت اجتماعی و دیگر منظرها دچار تزلزل شده و به نظر می رسد ملت‌ها به ویژه ملت‌هایی که درگیر سیستم لیبرال دموکراسی غربی هستند از این سیستم رضایتی ندارند، از این رو نگاه به شرق و بومی سازی نظام‌های سیاسی، چند قطبی شدن و کار منطقه‌ای تقویت شده و دیدگاهی که برخی اندیشمندان آمریکایی مانند فوکویاما و برخی دیگر که معتقد بودند لیبرال دموکراسی آمال ملت‌ها برای پیشرفت است به دیدگاه ضعیف و باطلی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای شرقی مانند چین و کشورهای غرب آسیا در برابر قدرت‌های آمریکا و اروپا قدرت‌نمایی کرده‌اند، اظهار داشت: با برگزاری همایش بین المللى «قرن ٢١ و جهان عارى از سلطه آمریکا» قصد داریم اعلام کنیم تک صدایی که آمریکا در جهان به راه انداخته و حضور سلطه جویانه‌ای که می‌خواهد در دنیا به راه بیندازد، در حال از بین رفتن است (هرچند تاکنون هم موفق نبوده است).

دارا گفت: بسیاری از اندیشمندان در خود آمریکا فروپاشی سلطه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت را مطرح می کنند، البته فطرت انسان نیز بر این است که انسان‌ها سلطه ناپذیرند و ما می‌خواهیم در این همایش در ایام 13 آبان که ایام استکبارستیزی است، مقالاتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از کشورهای مخحتلف در زمینه سلطه ناپذیری دریافت کنیم.

وی افزود: همایش بین المللى «قرن ٢١ و جهان عارى از سلطه آمریکا» از سوی مجمع بین المللى اساتید مسلمان دانشگاه‌ها  با حضور اساتید برجسته داخلى و خارجى برگزار مى‌شود.
دارا اظهار داشت: در این همایش محورهایی مانند افول آمریکا؛ زمینه‌ها، دلایل و پیامدها، ظهور قدرتهای جدید و زوال جهان تک قطبی، گسترش جغرافیای مقاومت، بسط اندیشه عدالتخواهی و استکبارستیزی و افول تمدن غرب و تفکر لیبرال دموکراسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، همایش در روز ١٤ آبان ١٤٠١ برگزار می‌شود و مهلت ارسال مقالات از ٨ آبان ١٤٠١ است، علاقمندان می‌توانند مقالات خود را از طریق ایمیل: scholariaomup@gmail.com ارسال کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول