اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ارمنستان: به راه‌ حل‌ امنیتی کوتاه مدت نیاز داریم

رئیس پارلمان ارمنستان در ملاقات با رئیس دومای روسیه ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات اخیر سازمان پیمان امنیت جمعی به کاهش تنش و ایجاد ثبات در قفقاز کمک کند.

ارمنستان: به راه‌ حل‌ امنیتی کوتاه مدت نیاز داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس پارلمان ارمنستان روز دوشنبه  در شهر «مسکو» پایتخت روسیه  با «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ارمنستانی «حتگ» «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان که برای سفری سه روزه وارد مسکو شده است، گفت که «سازمان پیمان امنیت جمعی» در واکنش مناسب به حملات ماه گذشته  جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان شکست خورد.

سیمونیان به ولودین گفت: «ارمنستان برای راه حل‌های امنیتی بلندمدت وقت ندارد.»

سیمونیان ابراز امیدواری کرد که پیشنهادات اخیر سازمان پیمان امنیت جمعی به کاهش تنش و ایجاد ثبات در قفقاز جنوبی کمک کند.

مسائل مربوط به ارامنه مقیم در روسیه و تردد اخیر شهروندان روس به ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سازمان پیمان امنیت جمعی  که مقر آن در مسکو  قرار دارد، با انتشار بیانیه‌ای «توسل به زور» در مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

این سازمان اعلام کرد که کار بر روی استفاده از  ساز و کارهای سازمان پیمان امنیت جمعی برای حل و فصل وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان سازماندهی شده است.

سازمان پیمان امنیت جمعی افزود: «استفاده از زور در مرز ارمنستان و آذربایجان غیرقابل قبول است، باید از روش‌ها و توافقات سیاسی و دیپلماتیک استفاده شود.»

واکنش این سازمان در شرایطی انجام شده که ارمنستان رسما خواستار کمک روسیه، سازمان پیمان امنیت جمعی و شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با  جمهوری آذربایجان شده بود.

کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.در سال ۲۰۰۲، شورای امنیت جمعی در جلسه‌ای در مسکو تصمیم گرفت که سازوکارها و ساختارهای همکاری بین کشورهای عضو معاهده امنیت جمعی را به یک سازمان بین المللی منطقه «سازمان پیمان امنیت جمعی» تبدیل کند و به آن وضعیت مناسب بدهد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان علی رغم تمام اقدامات انجام شده هنوز به صلح نهایی نرسیده اند و دو کشور تقریبا هر هفته باهم تنش و درگیری مرزی دارند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول