اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: روسیه باید به عنوان حامی تروریسم معرفی شود

رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در واکنش به حملات موشکی بامداد دوشنبه روسیه به برخی شهرهای این کشور گفت که روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شود.

زلنسکی: روسیه باید به عنوان حامی تروریسم معرفی شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت که در گفت‌وگوی تلفنی با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا بر اهمیت واکنش قدرتمند گروه هفت به حمله موشکی روسیه تاکید کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هدف اقدامات تروریستی گسترده مسکو، تحمیل گفت‌وگو با شرط‌های مسکو است».

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «باید روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شده و تسلیحات بیشتری برای حمایت از حریم هوایی‌مان دریافت کنیم».

وی تاکید کرد: «اوکراین نیازمند سپر هوایی برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی است».

زلنسکی با تشکر از کشورهایی که اقدام به ارائه سامانه‌های دفاع هوایی جدید به این کشور کرده‌اند، گفت: «حمله موشکی روسیه، یک تاکتیک تروریستی با هدف گسترش ترس بوده اما در هدف خود شکست خورده و ما را بیشتر متحد کرد».

روسیه از بامداد روز دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داده که به کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر دیگر منجر شد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کریمه» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال 2014 این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را برای پاسخ به تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول