اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون : امروزه در بازار تجهیزات پزشکی با طیف وسیعی از انواع دستگاه تست قند خون و نوار آن ها رو به رو هستیم و این گستردگی رند ها چالشی برای انتخاب بهترین برند دستگاه تست قند خون ایجاد کرده است.

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون : امروزه در بازار تجهیزات پزشکی با طیف وسیعی از انواع دستگاه تست قند خون و نوار آن ها رو به رو هستیم و این گستردگی رند ها چالشی برای انتخاب بهترین برند دستگاه تست قند خون ایجاد کرده است توصیه می کنیم این مطلب (راهنمای خرید دستگاه تست قند خون ) تا انتها مطالعه کنید

در سال های اخیر ، دستگاه های تست قند خون و نوار تست قند خون در دسته پر مصرف ترین کالا های پزشکی خانگی قرار گرفته اند . این کالا که با نام " گلوکومتر " نیز شناخته می شود ، می تواند میزان گلوکز موجود در خون را به سرعت و ظرف مدت چند ثانیه بررسی کرده و ان را روی مانیتور اعلام کند . به علت سهولت در استفاده ، دقت کافی و دسترسی آسان ، در حال حاضر رایج ترین روش برای پالایش قند خون ، استفاده از دستگاه های تست قند خون خانگی می باشد .

گرچه این سیستم از میزان دقت کمتری نسبت به روش های ازمایشگاهی برخوردار است ، اما برخی از دستگاه ها می توانند نتایجی را ارائه دهند که تطابق کامل با نتایج ازمایشگاهی داشته باشد .

گلوکومتر را می توان بدون نیاز به نسخه پزشک از تمامی مراکز فروش تجهیزات پزشکی معتبر کشور خریداری نمود . اما هنگام خرید ، لیستی طولانی از دستگاه ها معرفی می گردد که هر کدام با دیگری تفاوت هایی دارند . افراد با بررسی تفاوت ها و شرایط هر کدام می توانند اقدام به خرید بهترین گزینه نمایند . کالای انتخاب شده باید کاملا مطابق با شرایط مورد نیاز و مد نظر خریدار باشد تا بتواند کارایی مطلوبی داشته باشد .

راهنمایی های کاربردی برای خرید دستگاه مناسب ، می تواند توسط پزشک و یا مشاورین فروش محصولات پزشکی ارائه شود .

 

در زیر ، به توضیح مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب دستگاه تست قند خون پرداخته شده است تا با کمک ان بتوان با دیدگاهی کامل تر اقدام به خرید این محصول نمود :

 

سطح دقت دستگاه تست قند خون خانگی :

 

یکی از اصلی ترین فاکتور های کارایی و مفید بودن هر دستگاه ، میزان دقت آن است . دستگاهی که از دقت مطلوب و استاندارد برخوردار نباشد ، نتایجی را ارائه خواهد داد که خارج از حیطه واقعی هستند . در این شرایط ممکن است خطرات سلامتی نیز رخ دهد . به این صورت که فرد با عدم اطلاع از میزان واقعی قند خون خود ، به مصرف گلوکز ادامه داده و وضعیت سلامتی وی از مراحل پیش دیابت به دیابت تغییر کند . و یا افراد دوز های نا مناسب انسولین را مصرف کنند .

به همین دلیل اولین فاکتوری که حین انتخاب دستگاه باید مد نظر قرار بگیرد ، کارایی ان در ارائه نتایج صحیح است .

طبق استاندارد های جهانی ، هر گلوکومتر می تواند تا 5 درصد خطا داشته باشد . طبق این میزان مجاز ، دستگاه هایی که بیش از 95 درصد دقت داشته باشند ، در دسته دستگاه های معتبر قرار دارند . برخی از برند های معتبر ، محصولاتی را ارائه کرده اند که تا 100 درصد نیز از دقت برخوردارند . در این شرایط ، نتایجی که به دست می ایند ، با نتایج  ازمایشگاهی تطابق کامل دارند . لازم به ذکر است که روش آزمایشگاهی دقیق ترین نوع پردازش بوده و ارقام به دست آمده توسط آن ها حد استاندارد محسوب می شوند .

البته نحوه انجام تست قند خون نیز در دقت دستگاه اثرگذار است . چه بسا دقت یک گلوکومتر در سطح عالی باشد ؛ اما با انجام تست قند خون به نحو غیر استاندارد ، نتایج صحیحی به دست نیاید .

در حال حاضر ، تمامی دستگاه های گلوکومتر موجود در فروشگاه های معتبر ، تحت نظارت اداره تجهیزات پزشکی ایران هستند . در نتیجه با عبور از قوانین متعدد ، کیفیت و صحت انان تایید شده و سپس به فروش می رسند .

موجود بودن اقلام جانبی در بازار :

هر دستگاه تست قند خون به اقلام جانبی احتیاج دارد . نوار های تست از مهم ترین اقلام جانبی محسوب می شوند . این نوار های یکبار مصرف ، متعلق به یک برند هستند . به این صورت که هر دستگاه ، نیاز به نوار تست از همان برند داشته و نمی تواند با سایر نوار ها کارکرد داشته باشد . در این شرایط  ، عدم دسترسی به استریپ ها ، موجب می گردد تا دستگاه بدون استفاده شده و نتوان کارکردی از ان به دست آورد .

کمیاب و یا نایاب شدن نوار تست و دیگر تجهیزات جانبی می تواند علت های مختلفی داشته باشد . از جمله غیر فعال شدن یک کارخانه . مسدود شدن راه های ارتباطی با کشور سازنده و عدم واردات محصول . نوسانات  قیمت ارز و عدم وارات ان توسط شرکت های واسطه  و بسیاری علت های دیگر .

در این شرایط ، توصیه می شود دستگاه تست قند خون  از بین برند هایی انتخاب شود که همواره در دسترس بوده و در بازار ایران موجود می باشند .

دسترسی به نمایندگی محصول :

برند های ایرانی دستگاه تست قند خون  معمولا در شهر های مختلف ، نمایندگی هایی را برای ارائه محصولات و خدمات خود در نظر گرفته اند . در ارتباط با برند های وارداتی نیز ، هر برند می تواند مستقیما نمایندگی برای خود تاسیس کرده و یا شرکت های واسطه به عنوان نماینده ، این محصولات و خدمات را در اختیار مشتریان قرار می دهند .

دسترسی به نمایندگی ها از این جهت حائز اهمیت است ، که معمولا تمامی برند های معتبر  برای محصولات خود خدمات پس از فروش و گارانتی هایی را تدارک دیده اند . این خدمات  و گارانتی ها معمولا شامل ضمانت سلامت و تعمیرات می باشند . در نتیجه بسته به مدت گارانتی ، در صورت ایجاد خرابی های احتمالی ، فرد می تواند به مراکز مورد نظر مراجعه نموده تا به صورت رایگان ، دستگاه را تعویض و یا تعمیر نمایند .

گارانتی ، ضمانتی بر کیفیت محصول نیز است . دستگاه های بی کیفیت و تقلبی معمولا از گارانتی برخوردار نیستند . به همین دلیل ، هنگام خرید باید به این مساله نیز دقت داشت . هر برند معمولا بین 6 ماه تا 2 سال گارانتی برای محصولات خود در نظر گرفته است .

البته در شرایطی که دسترسی به هیچ نمایندگی در نزدیکی محل زندگی وجود نداشته باشد ، می توان به مرکزی که دستگاه تست قند خون از ان خریداری شده مراجعه نمود و یا از تعمیرکاران حرفه ای کمک گرفت .

با این حال ، همواره توصیه می شود از برند هایی خریداری شود که دارای نمایندگی مجاز در ایران بوده تا مشکلاتی از قبیل عدم دسترسی به قطعات محصول ، صرف هزینه تعمیرات و ... وجود نداشته باشد .

بررسی قابلیت های دستگاه تست قند خون  :

برند های مختلف برای جذب مشتریان بیشتر ، هر کدام قابلیت هایی را به محصول افزوده اند . از نمونه های رایج قابلیت ها می توان  به :

ثبت الارم جهت یاداوری مصرف دارو و زمان انجام تست

ثبت نتایج به صورت دسته بندی شده برای چند کاربر
قابلیت تست فاکتور های مختلف خون از جمله قند ، تری گلیسیرید ، چربی و ...
انالیز و تفسیر نتایج به کمک اپلیکیشن
حداقل میزان نیاز به خون ( نتیجه ان ، به حداقل رسیدن میزان درد ناشی از تست و افزایش دقت دستگاه است )

و دیگر قابلیت ها اشاره نمود . این موارد کمک می کنند تا علاوه بر کمک به ارتقا سطح سلامت افراد ، هر محصول از دیگر رقیبان خود متمایز گردد . افراد می توانند بر اساس نیاز ها و خواسته های خود از یک دستگاه تست قند خون ، بر اساس این تفاوت ها و قابلیت ها ، گزینه ای را انتخاب نمایند که بیشترین میزان تطابق را با نیاز این اشخاص داشته باشد .

توجه به بودجه تخصیص داده شده :

بودجه در نظر گرفته شده برای خرید دستگاه تست قند خون یکی از مهم ترین ایتم ها می باشد . معمولا فروشندگان برای یافتن بهترین گزینه مطابق با خواسته های خریدار ، در اولین قدم ، سوال می کنند که چه مقدار هزینه برای خرید دستگاه تست قند خون در نظر گرفته شده است . سپس با توجه به مبلغ ارائه شده ، می توانند لیستی از گزینه های ممکن را در اختیار مشتری قرار دهند .

معمولا دستگاه تست قند خون  وارداتی و گزینه هایی که دارای قابلیت های افزوده متعدد هستند ، قیمت بیشتری دارند . در حالی که نمونه های ساده تر و تک کاربردی ، و گزینه هایی که تولید داخل هستند ، از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردارند .

دستگاه های خارجی تحت تاثیر عواملی همچون نوسانات ارز ، هزینه واردات ، هزینه گمرک و ... ، با افزایش قیمت مواجه می شوند . اما گزینه های تولید شده در داخل کشور ، مشمول این پرداخت ها نمی شوند . البته در بین گزینه های وارداتی نیز دستگاه هایی یافت می شوند که از قیمتی مشابه با دستگاه های داخلی برخوردارند .

لازم به ذکر است که علاوه بر قیمت دستگاه تست قند خون  ، باید قیمت خرید تجهیزات جانبی نیز در نظر گرفته شود . نوار تست و سوزن لنست ، اقلامی هستند که یکبار مصرف بوده و پس از هربار تست ، باید دور انداخته شوند . در این شرایط ، باید مرتبا خریداری شوند . معمولا با اولین خرید از هر محصول ، بنا به بسته بندی های شرکت ، تعدادی اقلام جانبی نیز درون بسته قرار گرفته اند ؛ اما این موارد بعد از مدتی تمام شده و باید مجدد و مرتبا خریداری شوند .

نوار های تست قند خون حتما باید از همان برند سازنده خریداری شوند . در این صورت ، خرید دستگاه تست قند خون گران قیمت ، متعاقبا نیازمند خرید مداوم نوار های گران قیمت نیز بوده و برای افرادی که نیاز به تست مداوم قند خون دارند ، چندان توصیه نمی گردد .

برخی افراد همچون بیماران دیابتی ، بنا به تجویز پزشک باید روزانه تا سه الی چهار مرتبه نیز تست قند خون انجام دهند . این میزان تست یعنی رقمی در حدود صد عدد نوار تست قند خون و سوزن لنست در ماه . به همین دلیل ، حتما هنگام خرید دستگاه تست قند خون ، باید قیمت تجهیزات جانبی ان نیز در نظر گرفته شود .

معتبر ترین روش برای خرید دستگاه تست قند خون 

دستگاه تست قند خون نقش مهمی در وضعیت سلامت افراد دارد . به همین دلیل ، باید تنها از مراکزی خریداری شود که کاملا معتبر بوده و تحت نظارت اداره تجهیزات پزشکی باشند . این اداره بر روی کیفیت و اصالت گلوکومتر  (دستگاه تست قند خون ) نظارت داشته و به محصولاتی اجازه ورود به بازار می دهد که تمامی فاکتور های سلامتی توسط انان تایید شده باشد .

همچنین با توجه به اهمیت نگهداری اصولی و استاندارد نوار های تست و سوزن لنست ، این اداره روی محل و نحوه نگهداری اقلام جانبی نیز نظارت دارد .

گلوکومتر را می توان از داروخانه ها ، فروشگاه ها و سایت های فروش تجهیزات پزشکی خریداری نمود .  در حال حاضر ، یکی از پر طرفدار ترین روش ها ، خرید از سایت های معتبر فروش تجهیزات پزشکی مانند تجهیزات پزشکی بی گزند می باشد . این سایت به آدرس (www.bigazand.com) ، لیستی کامل و دقیق از گزینه ها را به مشتری ارائه می دهند . در این مرکز ، فرد می تواند تنها با مراجعه به بخش مورد نظر ، لیست تمامی کالا ها همراه با :

 

عکس
قیمت
قابلیت ها
سطح دقت
مشخصات فنی و فیزیکی
نظرات کاربران
بررسی نقاط ضعف و قوت

و ... مشاهده نماید . این کار ، انتخاب را برای فرد تسریع و تسهیل می بخشد . همچنین با پرداخت هزینه ، محصول در سریع ترین زمان درب محل ارسال می گردد  همچنین می توان قبل از خرید به صنورت رایگان از مشاوران لوازم پزشکی بی گزند مشاوره دریافت کنید .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول