اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اماو‌ اگرهای تحقق زیرساخت‌های مسکن مهرماهدشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: مصوبات زیرساختی در مسکن مهرماهدشت در اسرع زمان باید حصول نتیجه پیدا کند.

اماو‌ اگرهای تحقق زیرساخت‌های مسکن مهرماهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی آقابراری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، ظهر سه شنبه در نوزدهمین جلسه قرارگاه اجتماعی شهرستان کرج که با محوریت بررسی مشکلات مسکن مهرماهدشت در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و فراجا، گفت: پروژه‌های مسکن مهر ماهدشت بر اساس سیاست‌های دولت‌های گذشته با رویکرد ایجاد مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط جامعه اجرا شد و شهرک جدیدی تاسیس شد.

وی افزود: بنابراین شرایط این شهرک با سایر مناطقی همچون اخترآباد، اسلام آباد و ... متفاوت است ما در این شهرک بافت فرسوده نداریم و این نقاط از کمبود امکانات رنج می‌برند.

وی با ارائه آمار اعلام شده از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان البرز تعداد واحدهای احداثی در این شهرک افزود: از سال ۸۹ تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۴ واحد در دستور ساخت قرار گرفت که از این تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ واحد ساخته و ۱۰۰۰ واحد مابقی نیز در جریان تکمیل قرار گرفته است.

آقابراری گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم مردمی در قرارگاه اجتماعی این بود که با حضور مسؤولان ارشد در بین مردم و بررسی مشکلات مردم به اندازه توان خود خدمات مناسب ارائه شود و تا به اکنون نیز موفق عمل کرده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: یکی از دستاوردهای قرارگاه اجتماعی ارائه خدمات مناسب اجتماعی بین مردم مناطق کم برخوردار کرج بوده است.

آقابراری ادامه داد: تعیین تکلیف املاک قولنامه ای پس از سال‌ها و حل مشکلات مردم در این زمینه برای دریافت خدمات مناسب و قانونی در حریم بافت شهری نیز از دیگر رهاوردهای قرارگاه اجتماعی طی این مدت بشمار می‌رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: همین که یک شهروند معمولی بتواند بطور مستقیم با استاندار محترم و فرماندار محترم کرج دیدار داشته و از نزدیک مشکلات خود را بازگو نمایند خود نقطه امید و قوت برای ساکنان مناطق کم برخوردار می‌باشد که محقق شده است.

وی تاکید کرد: دستورهایی که استاندار البرز و فرماندار کرج در این مناطق صادر می‌نمایند باید بطور دقیق و سریع از سوی مدیران کل حاضر در میز خدمت قرارگاه مورد رسیدگی قرار بگیرد و در قرارگاه نیز میزان تحقق دستورهای صادر شده پیگیری می‌شود.

آقا براری همچنین خواستار اختصاص اعتبار ویژه ای از سوی کمیته امداد و بهزیستی در محل میز خدمت شد تا هیچ شهروندی ناامید محل را ترک نکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج ادامه داد: ارتقاء تشکیلات و ساختار ساختمان کلانتری مسکن مهرماهدشت از جمله اولویت‌هایی است که در اسرع وقت نسبت به تکمیل آن باید اقدام شود.

آقابراری در خصوص احداث مرکز درمانی در شهرک ماهدشت نیز، گفت: این موضوع در استانداری البرز با همکاری شهرداری و شورای شهر و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود ۳ ناوگان اتوبوس برای تردد ساکنان در این شهرک ادامه داد: جمعیت ۲۰ هزار نفری ماهدشت نیازمند ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب است و این مهم با جدیت در دستور کار شورا و شهرداری باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج افزود: در خصوص سرانه ورزشی در مسکن مهر ماهدشت نیز با توجه به اینکه ۲ قطعه زمین واگذار شده است، پیمانکار باید هر چه سریعتر کار ساخت و ایجاد زیرساخت ورزشی را در این شهرک آغاز نماید.

گفتنی است؛ طبق اعلام شهرداری ماهدشت تا به امروز ۵۰ هزار متر مربع فضای سبز و پارک محله در شهرک ماهدشت ایجاد شده است و با ایجاد ۳ هزار مترمربع پارک ترافیک کودکان و ۲ کیلومتر مربع مسیر تندرستی و دوچرخه سواری تا پایان سال به سرانه های سبز ماهدشت اضافه خواهد شد.

همچنین عملیات احداث ساختمان آتش نشانی، احداث نانوایی سه منظوره، ایجاد شبکه آبیاری نوین، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از دیگر اقداماتی است که در دستور کار اجرا در این شهرک قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ ساماندهی معتادان متجاهر، اختصاص زمین چمن، احداث فرهنگسرا، توسعه فضای سبز ورزشی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث مرکز درمانی،ارتقاء ساختار کلانتری، المان سازی گلزار شهدا، ارتقاء زیرساخت های آموزشی و تحصیلی به ویژه امکان سهولت در تردد دختران دانش آموز در شهرک ماهدشت در این جلسه مورد بحث و بررسی مدیران مربوطه قرار گرفت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول