اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: آمریکایی‌ها هیچ پیشنهادی برای مذاکره جدی نداده‌اند

وزیر خارجه روسیه با متهم کردن آمریکایی‌ها به دروغگویی در قضیه اوکراین گفت که روسیه پیشنهاد جدی برای مذاکره دریافت نکرده است.

لاوروف: آمریکایی‌ها هیچ پیشنهادی برای مذاکره  جدی نداده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو آماده گفت‌وگو با غرب درباره جنگ اوکراین است، اما هنوز هیچ پیشنهاد جدی برای مذاکره دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت که روسیه مایل است با ایالات متحده یا ترکیه در مورد راه‌های پایان دادن به جنگ تعامل کند.

لاوروف گفت که مقاماتی از جمله «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفته‌اند که ایالات متحده آماده مذاکره است، اما روسیه این موضوع را رد کرده است.

لاوروف گفت: «این یک دروغ است. ما هیچ پیشنهاد جدی برای برقراری تماس دریافت نکرده‌ایم.»

وی همچنین گفت که روسیه دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه ۲۰ در اواسط نوامبر در اندونزی را رد نخواهد کرد و در صورت دریافت این پیشنهاد، آن‌ را بررسی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: «بارها گفته‌ایم که هرگز نشست را رد نمی‌کنیم. اگر پیشنهادی وجود داشته باشد، آن را بررسی خواهیم کرد.»

لاوروف در مورد این احتمال که ترکیه میزبان مذاکرات روسیه و غرب باشد، گفت که مسکو مایل است به هر پیشنهادی گوش دهد، اما نمی‌تواند از قبل بگوید که آیا این به نتیجه م‌ رسد یا خیر.

وزیر خارجه روسیه افزود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه فرصت ارائه پیشنهادات به رئیس جمهور روسیه را  در قزاقستان خواهد داشت.

لاوروف خاطرنشان کرد که مذاکرات مستقیم روسیه و اوکراین در پایان ماه مارس شکست خورده است. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، پس از ادعای روسیه به تازگی امکان گفت‌وگو با پوتین را رد کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا گفت که کی‌یف، بعد از اقدام روسیه در برگزاری همه‌پرسی در چهار منطقه اوکراین با این کشور مذاکره نخواهد کرد. زلنسکی همچنین گفت که اوکراین در مناطقی که در آنها همه‌پرسی برگزار از مردمش دفاع خواهد کرد.

روسیه در ماه فوریه (اسفند گذشته) دو جمهوری خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت. کی‌یف به صورت غیررسمی کنترل بر این دو منطقه را در سال ۲۰۱۴ از دست داد. در آن زمان، ساکنان این دو منطقه، نتیجه کودتای تحت حمایت غرب موسوم به «کودتای میدان» را به رسمیت نشناختند(جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول