اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ساخت بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا/ ثبت اسرار جهان امکان پذیر می‌شود

دانشمندان امیدوارند این دوربین درک جدیدی از بزرگترین اسرار جهان را به ارمغان بیاورد.

ساخت بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا/ ثبت اسرار جهان امکان پذیر می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت،‌ آزمایشگاهی در ایالات متحده در حال تکمیل ساخت بزرگترین دوربین دیجیتال جهان است. این دوربین یک لنز عریض پنج فوت (1.65 متر) و یک لنز 3200 مگاپیکسلی دارد. دوربین  Legacy Survey of Space and Time (LSST) توسط محققان آزمایشگاه شتاب دهنده ملی SLAC در دانشگاه استنفورد با هدف ثبت آسمان شب با جزئیاتی که قبلاً دیده نشده ساخته شده است.

پس از اتمام مراحل ساخت، دوربین به رصدخانه «ورا سی روبین»  در شیلی منتقل می شود و در بالای تلسکوپ نقشه برداری «سیمونی» قرار می گیرد.

با میدان دید 9.6 درجه مربع این دوربین (تقریباً 40 برابر بزرگتر از اندازه ماه در هنگام مشاهده از زمین) ستاره شناسان قادر خواهند بود تغییرات در روشنایی 37 میلیارد ستاره در دید آن و همچنین سایر ناپایداری های دوره ای را که در آن مشاهده می شود، ثبت کنند. قبلاً مشاهده آنها غیرممکن بود.

دانشمندان امیدوارند با انجام این کار درک جدیدی از برخی از بزرگترین اسرار جهان، مانند ماهیت ماده تاریک، به ارمغان بیاورد. این دوربین قبلاً در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان لنز اپتیکال ساخته شده،‌ثبت شد که می تواند هر شب تا 15 ترابایت عکس بگیرد.

وب سایت این پروژه توضیح داده: دوربین LSST، بزرگترین دوربین دیجیتالی است که تا به حال ساخته شده و تقریباً به اندازه یک ماشین کوچک است و حدود 6200 پوند (2800 کیلوگرم) وزن دارد. این دوربین می تواند داده هایی با کیفیت بسیار بالا را با حداقل زمان خرابی و نگهداری تولید کند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول