اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست فرانسه از ایران: شهروندان فرانسوی را آزاد کنید

طبق بیانیه وزارت خارجه فرانسه، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای ایرانی خواستار آزادی دو شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران شد.

درخواست فرانسه از ایران: شهروندان فرانسوی را آزاد کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی وی که سه‌شنبه (۱۱ اکتبر) انجام شد، اعلام کرد امیرعبداللهیان در این تماس از دخالت اروپا در امور داخلی کشورش انتقاد کرد و کولونا هم از تهران خواست دو شهروند فرانسوی باز داشت شده در ایران را آزاد کند. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده وزیر خارجه فرانسه «وضعیت شهروندان ما را که خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند مطرح کرده و درخواست ما برای آزادی فوری آن‌ها را تکرار کرد». 

در ادامه این بیانیه همچنین با طرح ادعاهایی آمده است: «او ماهیت غیرقابل قبول به اصطلاح اعتراف‌های تلویزیونی دو شهروند فرانسوی سسیل کوهلر مسئول اتحادیه معلمان فرانسوی و ژاک پاریس شریک زندگی او را که هفته گذشته از سوی تهران پخش شد، یادآوری کرد». 

وزیر خارجه فرانسه پیش از این تماس به رادیو فرانس اینتر گفته بود که پنج شهروند فرانسوی در حال حاضر در ایران در بازداشت هستند. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۹ مهرماه از گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود خبر داد. وی در توئیتی در این باره نوشت: ‏با خانم کولونا، وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفت‌وگو کردم. توافق کردیم احترام و منافع متقابل باید بر روابط حاکم باشد. هم نظر بودیم که با خشونت و ترور باید مقابله شود. 

وزیر خارجه افزود: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کردم. گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.

به گزارش فارس، در دومین گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و فرانسه بعد از انتصاب کولونا، امیرعبداللهیان ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویانه در قبال تحولات داخلی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌هایی که به صورت سازماندهی شده، امنیت ایران و جان و مال مردم ما را هدف گرفته‌اند، کاملا جدا است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رفتار غرب در توسل به استانداردهای دوگانه عنوان کرد: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!

وی همچنین خطاب به همتای فرانسوی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول