اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اختلاف بین شیعه و سنی، توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است/ تفرقه، شکست و رسوایی به دنبال دارد

امام ‌جمعه موقت بانه گفت: اختلاف بین شیعه و سنی توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است، هوشیار باشید و بدانید چه کسی به شما راه را نشان می‌دهد، ما موحد و از آن‌ها مبرا و مطیع فرمان خدا و رسولش هستیم و باید بدانیم تفرقه، شکست و رسوایی به دنبال دارد.

اختلاف بین شیعه و سنی، توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است/ تفرقه، شکست و رسوایی به دنبال دارد

ماموستا جمال کریمی امام ‌جمعه موقت بانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه با اشاره به هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: با این‌ همه فرقه و گروه که ایجاد شده، پیام اصلی دین وحدت بوده و وحدت نشان از این است که برادران شیعه و سنی در کنار همدیگر در مساجد نماز بخوانند و نماز خود را به بهانه مذهب قضا نکنند.

وی گفت: باید امروز در مورد وحدت محزون باشیم، روایت است صلاح‌الدین ایوبی مدتی محزون بود وقتی دلیل حالش را پرسیدند جواب داد چگونه اندوهگین نباشم وقتی مسجدالاقصی در اسارت است و ندای وحدت من به گوش مسلمانان نمی‌رسد.

امام جمعه موقت بانه خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) وقتی از خداوند برای ملتش طلب شفاعت می‌کند تنها قوم عرب را نمی‌گوید و از تمام امتش برای طلب شفاعت از خداوند نام می‌برد و این نشان از عدم تبعیض است و امروز که هر کس مفتی و فرقه‌ای دارد خداوند می‌فرماید از فرقه‌گرایی به دور هستی و این کار دشمنان اسلام است.

کریمی ادامه داد: به فرموده حضرت علی(ع) ریسمان کنایه از دین خدا بوده و تفرقه باعث آشوب است و مسلمانان به بهانه اسلام، دشمنی را کنار گذاشته و از لبه آتش که کنایه از شمشیر و کشتار است دوری کردند، مردم مدینه دو طایفه اوس و خزرج که دشمنی چند صدساله داشتند با نزول آیه وحدت و اسلام این فتنه و آشوب را خاموش کردند و در سایه اسلام برادر شدند.

وی بیان کرد: اختلاف بین شیعه و سنی توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است، هوشیار باشید و بدانید چه کسی به شما راه را نشان می‌دهد، ما موحد و از آن‌ها مبرا و مطیع فرمان خدا و رسولش هستیم و باید بدانیم تفرقه، شکست و رسوایی به دنبال دارد.

امام جمعه موقت بانه در بخش دیگری از سخنانش به آشوب‌ها و اغتشاشات اشاره کرد و افزود: اعتراض در تمام دنیا وجود دارد اما آنچه امروز شاهدیم اعتراض نیست، اغتشاش است و اغتشاشگران دنبال ایجاد تفرقه هستند.

کریمی عنوان کرد: ضرر به اموال عمومی بیانگر این است که اغتشاشگران دنبال ایجاد تفرقه هستند، جوانان این مرز و بوم را به بهانه پوچ به کشتن می‌دهند لذا باید جوانان هوشیار باشند و اجازه ندهند گمراهشان کنند و فرمان خدا را به‌جا آورده و وحدت را حفظ کنند.

انتهای پیام/2330/71/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول