اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یکی از راه‌های نفوذ دشمن،تحریف مضامین دینی است/ وحدت شیعه و سنی، عزت و اقتدار می‌آفریند

امام جمعه اهل تسنن جنوب استان فارس گفت: یکی از راه‌های نفوذ دشمن برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، رسانه‌سازی و ارائه تفسیر غلط از مضامین دینی و اجتماعی به مخاطبان است.

یکی از راه‌های نفوذ دشمن،تحریف مضامین دینی است/ وحدت شیعه و سنی، عزت و اقتدار می‌آفریند

شیخ سید عدنان حسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در لامرد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: دشمن با ایجاد جنگ رسانه‌ای، آنچه را که می خواهد با تفسیر خود از آزادی و حقوق بشر به جوانان ما ارائه می دهد. 

وی ادامه داد: یکی از راه‌های نفوذ دشمن، رسانه سازی و حمایت مالی از این رسانه ها است تا با پر و بال دادن به تعابیر غلط، خواسته‌های خود را به مردم القا کنند.

این مدرس علوم دینی با اشاره به شبکه‌های فرقه انحرافی صادق شیرازی بیان کرد: این‌ شبکه‌های ماهواره‌ای با ظاهر آموزه‌های دینی، به دنبال تحریف دین هستند و تفسیر نابجای خود را به مسلمانان ارائه می‌دهند.

حسینی بیان کرد: معاندین تمام هم و غم خود را گذاشتند که ثابت کنند حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود! اما سعادت ما در اتحاد و اطاعت از خدا و رسول خدا است. 

وی با اشاره به تاکید قرآن بر حفظ حجاب، اظهار داشت: حجاب برای حفظ جامعه اسلامی و خانواده است و به همین جهت، دشمنان این اصل را هدف قرار داده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه خواهری از اهل سنت کردستان مرحوم شده اما این موضوع نباید عامل تفرقه شود، افزود: ممکن است جوانان در این زمینه تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار بگیرند و با فرهنگ دینی و ملی مقابله کنند، این در حالی است که وقتی خدا و رسولش قانونی را وضع کردند، تبعیت از آنها الزامی است و جایز نیست اختیاری، با این قوانین برخورد شود.
 
امام جمعه اهل تسنن جنوب فارس تاکید کرد: انجام ندادن بعضی عبادات به خود فرد لطمه می‌زند اما بی‌حجابی علاوه بر انحراف فردی، جامعه را نیز به انحراف می کشاند. 

حسینی با تصریح اینکه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، از دیرباز کار قوم یهود بوده و اکنون نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: قرآن به ما می‌فرماید "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا; یعنی به ریسمان الهی چنگ بزنید" که به تعبیر بسیاری از مفسرین، ریسمان الهی همین وحدت بین مسلمین و فرق شیعه و اهل سنت است. 

وی یادآور شد که همه انسان‌های مسلمان از جنبه عبادی و اعتقادی باید در جامعه وحدت داشته باشند و نزاع و مشاجره نکنند چرا که نزاعی که از روی عقل و مباحث علمی نباشد، مسلمانان را فشل و ناتوان می‌کند و استقلال اسلام را به عنوان دین برتر از بین می‌برد.

حسینی خاطرنشان کرد: اتحاد عامل قدرت، توان، عزت و اقتدار است و تفرقه، عامل ضعف و سستی، بنابراین شیعه و سنی باید برادرانه و متحد در کنار یکدیگر زندگی کرده و در امور اجتماعی مشارکت کنند.
 
امام جمعه اهل تسنن جنوب فارس بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون، پیامبر در غزوات و در راستای راهنمایی مشرکان، محنت‌ها و مجاهدت‌های فراوانی کشیده و در زمان خلفای راشدین و ائمه بزرگوار تا سال ۶۱ که حادثه تلخ شهادت امام حسین رخ داد، این بزرگان، برای احیای اسلام، ایثارهایی انجام دادند و خون‌هایی به پای این درخت تنومند ریخته شده، تا امنیت به ما ارث رسیده است، بنابراین امنیتی که اکنون در اختیار ما است ثمره تلاش و مجاهدت پیامبر(ص) است.

وی گفت: کشور اسلامی ما از تاسیس انقلاب با شعار "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" با رهبری امام راحل و پس از آن رهبری و فرماندهی رهبر انقلاب در امنیت به سر می‌برد و ولی فقیه این کشتی را در دریای متلاطم به ساحل امن رسانده است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول