اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیت‌الله دژکام: نقشه جامع علمی فارس تدوین شود/ درایت دستگاه قضا، به مظلومیت مدافعان امنیت پایان می‌دهد

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شیراز قطب علمی جهان اسلام به شمار می‌رود، بر تهیه نقشه جامع علمی فارس تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام: نقشه جامع علمی فارس تدوین شود/ درایت دستگاه قضا، به مظلومیت مدافعان امنیت پایان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در آیه پایانی سوره فتح، به خصائل پیروان پیامبر اشاره شده که باید این خصائل را در خودمان ایجاد کنیم در غیر این صورت عظمت و عزت امت اسلامی لطمه می‌خورد.

وی با بیان اینکه ویژگی اول "اشدا علی الکفار" است، گفت: ما اهل نرم‌خویی هستیم اما با خودمان و مسلمانان؛ نه با کفار نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت فرمودند تا می‌شود مسائل را امنیتی نکنید اما کار قضایی و امنیتی نیز لازم است.

وی با اشاره به شهادت دو نفر از مدافعان امنیت در شهر بیرم افزود: دستگاه قضایی وظیفه خودش را بهتر می‌داند اما این بدنه متدین و حزب‌الهی نظام اسلامی چقدر باید مظلومیت داشته باشد؟ در همین مدت گذشته 4 شهید دادیم. این مظلومیت را کجا ببریم؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغات دشمن و عده‌ای منافق در درون می‌خواهند یکی یکی بچه های ما را بکشند، افزود: چه کسی باید جواب خون‌های این جوانان را بدهد؟ جلو این مظلومیت باید یک جایی گرفته شود و این مشکل به زودی با حسن تدبیر مجموعه‌های قضایی و امنیتی حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی در جای خود درست است اما پیامبر اگر رحماء بینهم دارد، اشدا علی الکفار را هم دارد.

دژکام با اشاره به دیگر ویژگی‌های پیروان پیامبر از دیدگاه قرآن تاکید کرد: باید دولت و ملت هر روز به سوی بهتر شدن تحول پیدا کنند؛ باید نگاهی به قامت پیامبر (ص) و اهل بیت کنیم و آنجاست که می‌بینیم خیلی عقب هستیم و برای اینکه به آن سمت برویم همه باید متحول شویم. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب گفتند به تحول در دولت و ملت نیاز داریم؛ تاکید کرد: تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش‌های اداری و حکمرانی و بخش‌هایی از سبک‌ زندگی عمومی است؛ اولین مسئله در نقشه مهندسی فرهنگی سبک زندگی است اما تا روی کاغذ است به درد نمی‌خورد برای عملیاتی کردن ادارات کمک دهند اما عمدتا مردم هم باید بخواهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در شیراز گفت: نکته مهم این است که مردم این کشورها باید متوجه باشند که سبک زندگی ما اسلامی است شیراز شهری است که باید تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با عمق و گستردگی و برتری نسبت به سبک‌های دیگر از اینجا صادر شود.

وی ادامه داد: اینهایی که آمدند و رفتند، اگر چیز کلیشه‌ای آورده باشند و ما هم‌ کلیشه‌ای ببریم  این سبک زندگی اسلامی نیست، برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان نتیجه‌اش باید این چنین باشد که تاثیر مثبتی را در جامعه خود ببینیم‌ در غیر این صورت این هفته فرهنگی ناقص است و باید اصلاح شود‌. 

امام جمعه شیراز با اشاره به مسائل اقتصادی و تجاری و بسته شدن برخی از بازارها به روی تجار گفت: پیمان شانگهای یک فرصت هست، تجار فارس کجای این فرصت قرار دارند؟ این فرصت کمی نیست باید حسن استفاده از آن شود. تجار باید میدان‌داری این بازارها کنند مجموعه‌های دولتی نیز فرصتی که دولت ایجاد کرده در ردیف ادارات کل شکوفا کنند. 

دژکام افزود: نمایشگاه بین‌المللی شیراز باید عرصه این تبادل‌ها باشد و مجموعه‌های اقتصادی از این فرصت به نفع مردم استفاده کنند و اشتغال را افزایش دهند.

وی درباره عرصه علمی نیز بر لزوم تهیه نقشه جامع علمی‌ استان فارس و شیراز تاکید کرد و افزود: آیا شیراز به عنوان قطب علمی در جهان اسلام توانسته دانشجو از دیگر کشورها جذب کند؟ 8 کشور مسلمان بزرگ که برای دنیا حرف دارند این 8 کشور مرکزیت علمی‌شان در شیراز است؛ مرکز آی اس سی این مرکزیت را انجام می‌دهد بار همه ایران از این جهت روی دوش شیراز است  اگر نتوانیم به مطالبه و گفتمان عمومی تبدیل کنیم گرفتار چیزهای کوچکی می‌شویم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در عرصه نقشه مهندسی فرهنگی، تجارت و اقتصاد کشور و در نقشه جامع علمی توقع این است که مدیران استان با هم و همراه جلو بروند و  مردم و روحانیت و حوزه هم حمایت می‌کنند تا با شیرازی مواجه شویم که همانطور که در جهان می درخشیده باز درخشش متناسب را امروز داشته باشد.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول