اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر سلامی: تولد قدرت در هوافضای سپاه بر تولید آن غلبه دارد/ آن‌ها که می‌خواستند ما را فلج کنند امروز بی‌شباهت به فلج‌ها نیستند

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: اندیشه، استراتژی و عملیات جدید آن چیزی است که نیروی هوافضای سپاه را همیشه تازه نگه می دارد یعنی تولد قدرت در این نیرو بر تولید آن غلبه دارد که بسیار مهم است.

سرلشکر سلامی: تولد قدرت در هوافضای سپاه بر تولید آن غلبه دارد/ آن‌ها که می‌خواستند ما را فلج کنند امروز بی‌شباهت به فلج‌ها نیستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در آیین افتتاح مرکز درمانی تخصصی حضرت ولیعصر (عج)  نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: هم مهربانی و عطوفت، هم روح بلند جهاد و هم افق‌های بلند ذهن که در مجموعه نیروی هوافضای سپاه وجود دارد جذابیت‌های خاصی به شخصیت این نیرو می‌دهد.

نیروی هوافضای سپاه سرمایه متفاوت برای نظام ماست

وی افزود:  مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران یک سرمایه متفاوت و یک دارایی منحصر به فرد و راهبردی برای کشور جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس ما و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان است. دوستان عزیز ما با ابعاد وسیع تاثیرات این نیرو کاملا آشنا هستند و در متن ساخت این بنای عظیم قدرت و عظمت بیشتر آشنا هستند یعنی یک استوانه قابل اعتماد، یک شجره بسیار رفیع و منزلت‌افزا که توسط دشمنان اسلام و ایران از هر نقطه‌ای از عالم قابل رویت است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: حس پذیری این نیرو در قلب و ذهن دشمنان ما در قلب و ذهن دشمنان ما به عنوان یک واقعیت تثبیت شده و به رسمیت شناخته شده کاملا معروف و‌ محسوس است یعنی حتما در نقطه مرکزی برآوردهای دشمنان ما در هر مقطعی از این تاریخ چه در گذشته و چه در آینده نگاه به این بازوی قدرتمند، دست‌های بلند و چشم های نافذ، دقیق و‌ ریزبین و سطح اطلاعاتی بسیار موشکافانه و ژرف که در پیکره این نیرو وجود دارد برای دشمنان ما جزو سرسخت‌ترین موانع غیرقابل عبور تلقی خواهد شد که‌ یک خصوصیت برجسته است.

 از عزیزانی که در ساخت این پیکره بزر‌گ از قدرت دفاعی، بازدارنده و تهاجمی ما نقش اساسی دارند، تجلیل کنیم

سرلشکر سلامی با بیان اینکه، نکته مهم دیگر این واقعیت دل‌انگیز این است که این منحنی رشد شتاب‌دار توقف‌ناپذیر است، تصریح کرد: ما همیشه پدیده‌های جدید را از اینجا می‌بینیم، خبرهای جدید را از اینجا می‌شنویم و‌ واقعیت‌های جدید را از اینجا احساس می‌کنیم. نه ما، بلکه همه افرادی که در میدان جاذبه و تاثیر این قدرت قرار دارند و بنابراین؛ واقعا شایسته است از همه عزیزانی که در ساخت این پیکره بزر‌گ از قدرت دفاعی، بازدارنده و تهاجمی ما نقش اساسی دارند، تجلیل کنیم.

خصوصیت دیگری که در نیروی هوافضا وجود دارد، مدرن بودن است

وی در بیان خصوصیت‌ها و ویژگی های مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دوستان ما کاری کردند که ممکن است که ما با دفاع کار را شروع کنیم، اما با تهاجم آن را تمام می‌کنیم، تصریح کرد: یک خصوصیت دیگری که در نیروی هوافضا وجود دارد، مدرن بودن است؛ یعنی یک نوگرایی، پیشرفته‌گرایی در تمام ارکان این نیرو اعم از تفکر و قوه خیال، قوه خیال به این معنا که تصوراتی فراتر از واقعیت‌های موجود که بعدها با اتصال واقعیت‌ها آن نمودار نمو و‌ رشد را پیوسته در مسیر صعود قرار می‌دهیم.

تولد قدرت در هوافضای سپاه بر تولید آن غلبه دارد

سرلشکر سلامی در تبیین ویژگی دیگر  مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: دیگر ویژگی این نیرو، قدرت تفکر برای آینده و ترسیم پدیده‌های جدید است که اکنون وجود ندارند، این مورد در ذهن‌ها تصویر شده و به سرعت به واقعیت تبدیل می‌شوند. در واقع، اندیشه، استراتژی و عملیات جدید آن چیزی است که این نیرو را همیشه تازه نگه می‌دارد یعنی تولد قدرت در این نیرو بر تولید آن غلبه دارد که بسیار مهم است. البته این سفارش رهبر انقلاب در بازدید ایشان از نیروی هوافضای سپاه است که ۱۰ سال قبل بیان شده است. ایشان فرمودند؛ اکنون در موقعیت خوبی هستید اما چون دشمن هم در حال پیشرفت است باید فاصله این پیشرفت را کاهش بدهید.

مسیر مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران به سمت فناوری‌های نوین یک مسیر همگرا است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مسیر مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران به سمت فناوری‌های نوین یک مسیر همگرا است و به فناوری‌های نوین تقارب دارد، خاطرنشان کرد: این مجموعه در برخی موارد در خطوط مقدم قرار دارند که حتی برخی قدرت‌های پیشرفته نظامی جهان نیز امروز مشتاق استفاده از سامانه‌های تولید شده در این نیرو هستند. رسیدن به این درجه از رشد واقعی است و نمی‌ توان گفت این کار یک اغراق و یک نمایش تبلیغاتی از یک قدرت برای یک عملیات روانی است. چرا که ما از این فضا خارج شدیم که برای انجام یک عملیات روانی بخشی از واقعیت را غیرواقعی بسازیم که بسیار مهم است.

هوافضای سپاه با فرماندهی عالی سردار حاجی‌زاده به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده است

وی قدرت امروز  مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران را حاصل مجاهدت‌های فرماندهان و کارکنان پیشین این نیرو و به ویژه مدیریت مدبرانه‌ سردار حاجی زاده و همکاران وی در دوره اخیر دانست و تصریح کرد: مجموعه منسجم نیروی هوافضای سپاه پاسداران با فرماندهی عالی و مثال زدنی سردار حاجی‌زاده به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده است که معمولاً در اشراف های فرماندهی کل قوا در سطح کشور جزو فرماندهان برگزیده، ممتاز و برگزیده ما هستند که افتخار بزرگ برای همه ما است. معمولا هر نیرویی بازتابی از رخسار فکری، اعتقادی و ذهنی فرمانده آن است. آن فرمانده هیچ گاه یک نقطه مجزا از آن سازمان نیست بلکه یک شخصیت جاری، تکثیرشونده و مدل‌ساز است. اما، همه اعضای  مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران این خصوصیت‌ها را دارند و هر فردی در هر بخشی از این نیرو پویایی، خلاقیت‌های ذهنی و قدرت نوآوری و ابتکار عمل را دارند. 

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: البته در همه نیروهای مجموعه سپاه پاسداران نیز این گونه است و نیروهای دیگر نیز چنین ویژگی‌هایی دارند. به طور مثال، هنگامی که وارد نیروی دریایی سپاه می‌شویم نیز همین احساس به ما دست می‌دهد.

 سپاه جدای از مردم نیست و ریشه های آن در درون مردم است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه جدای از مردم نیست و ریشه های آن در درون مردم است، تصریح کرد: جایی که سپاه حیات و روح گرفته و معنا و هویت پیدا می‌کند، مردم هستند. انسان‌ها برای سپاه بسیار ارزشمند بوده و این الهام درباره ارزش انسان را از قرآن دریافت می‌کنیم. من به عنوان خادم سپاه همیشه عنوان می‌کنم انسان‌ها صرف نظر از اینکه مسلمان باشند یا غیرمسلمان، مخلوق الهی و شاهکار خلقت بوده و به تنهایی ارزشمند هستند. هنگامی که انسان‌ها در دایره اسلام و ایمان قرار می‌گیرند ارزش الهی پیدا می‌کنند. انسان ها برای سپاه بسیار مهم هستند و هر آنچه که به این نشاط، حیات، روح، روحانیت، کرامت، معنویت ارزش ها و فضائل او ارتباط پیدا کند برای ما بسیار مهم است‌. 

سپاه به ایجاد ظرفیت‌های لازم برای پاسخ به نیازهای کشور در حوزه بهداشت و سلامت مردم کمک می‌ورزد

وی با بیان اینکه مجموعه‌های پزشکی که امروز شاهد افتتاح یکی از آن‌ها در مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران هستیم، برای زدودن آلام و دردها از رخسار مردم و امیدبخشی به آن‌ها ایجاد می شوند، تصریح کرد: خانواده‌ای که در آن یک بیمار وجود دارد، اعضای آن خانواده بیشتر از خود آن بیمار بیشتر دچار ناراحتی و‌ افسردگی می‌شوند، چرا که رنج مریض‌داری از مریض‌بودن سخت‌تر است و رهبر انقلاب هم تاکید کردند که نگذارید رنج مریض‌داری خانواده یک بیمار را آزار بدهد مجموعه سپاه بر همین اساس مبادرت به ایجاد ظرفیت‌های لازم برای کمک به پاسخ به نیازهای کشور در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم می‌ورزد.

نوع رفتار در محیط‌های تماس ما با مردم بسیار اهمیت دارد

وی افزود: این موارد برای ما بسیار اهمیت دارد و چون کرامت وجود دارد نوع رفتار در محیط‌های تماس ما با مردم بسیار اهمیت دارد. هنگامی که ما در اینجا حضور داریم به عنوان نمادهای تعلیم یافتگان مکتب اسلام و ولایت با مردم برخورد می‌کنیم و مردم از ما انتظار سعه‌صدر را دارند.

بیمارستان‌های سپاه از تجهیزات نوین و کادر درمان فوق تخصصی برخوردار است

سرلشکر سلامی با بیان اینکه مردم علاقه‌مند هستند تا در مجموعه‌های سپاه پاسداران حضور پیدا کنند، تاکید کرد: ما پس از چند ساعت فعالیت خسته می‌شویم. اما، چند مسئله مهم موجب علاقه‌مندی مردم برای حضور در مجموعه های سپاه پاسداران است که یکی از آن‌ها حرفه‌ای‌گری و تخصص است که بیمارستان‌های سپاه از این نظر در شرایط عالی قرار دارند. چرا که از نظر تجهیزات نوین بوده و کادر درمان نیز فوق تخصصی هستند و خود را مشتاقانه خادم مردم می‌دانند. دیگر نکته‌ای که در این مراکز وجود دارد، آرامش روانی بیماران است. خانم‌ها می‌توانند در یک فضای زنانه و بدون نگرانی از اطراف در آن‌ها با آرامش روحی مشغول فرآیند درمان باشند.

آرامش روحی، مقدمه ورود به منطقه درمان است

وی با اشاره به نقش معنویت و آرامش روحی در فرآیند درمان خاطرنشان کرد: آرامش روحی، مقدمه ورود به منطقه درمان است، اخلاق درمانی و معنویت درمانی پدیده‌ای است که کشورهای غربی نیز درباره آن بسیار مطالعه کرده‌اند که این رابطه شفابخش بین پزشک و بیمار وجود دارد. البته این مورد در گذشته بیشتر مورد توجه بود حتی به خاطر دارم که وقتی به پزشک مراجعه می‌کردیم با وجود رابطه شفابخش مابین بیمار و پزشک شاهد بهبودی بودیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رابطه شفابخش مربوط به درون پزشک یا سیستم پرستاری است، اظهار کرد: این رابطه یک حمایت معنوی از قلب به قلب ظاهر شده و گویی دست و نفس پزشک شفابخش است. این رابطه وجود دارد و‌ واقعی است حتی در غرب مهم است که رفتارهای پزشک چگونه بیمار را از استرس روانی خارج کرده و در فضای آرام قرار بدهد، مردم به این کار علاقه‌مند هستند.

کادر درمانی سپاه، سعه صدر دارند و آرام، خوش‌اخلاق و الهام‌بخش هستند

وی با تاکید بر اینکه  کادر درمانی سپاه، سعه صدر دارند و آرام، خوش‌اخلاق و الهام‌بخش هستند، تاکید کرد: در طراحی مراکز درمانی سپاه پاسداران به موارد بسیاری توجه شده است. در این مراکز، زیبایی، آرامش و دقت در معماری و حتی رنگ‌های مورد استفاده نیز با دقت و توجه به روانشناسی رنگ انتخاب شدند. تجهیزات پیشرفته و مدرن نیز در این مراکز وجود دارند و هنگامی که تجهیزات مدرن هستند می توان به تشخیص و درمان اعتماد کرد. البته متخصصان خوب و پرستاران آراسته نیز بخش مهمی فرآیند درمان در این مراکز هستند.

 وقتی بیماران به مراکز درمانی سپاه مراجعه می‌کنند احساس آرامش می‌کنند

سرلشکر سلامی اظهار کرد: وقتی بیماران به مراکز درمانی سپاه پاسداران مراجعه می‌کنند احساس آرامش در آن ها ایجاد شده و دلشان آرام می‌گیرد. این ویژگی بسیار خوب و ارزشمند در این مجموعه‌ که امروز توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران افتتاح شد به چشم می خورد و همه مردم منطقه و برادران عزیز سپاه قابل استفاده است.

نگران سروصداهایی که در فضای مجازی به راه انداخته‌اند نباشید

فرمانده کل سپاه با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق کشورخاطر نشان کرد: بابت این سر و صداهایی که در فضای مجازی به راه انداخته‌اند هیچ نگران نباشید. انقلاب ما هر چند وقت یکبار باید یک تسویه حساب با دشمنان بیرونی خود انجام بدهد و رشد و قدرت افزایی ما در این چالش‌هاست. این چالش‌ها چیزی نیست که انقلاب ما را تهدید کند و همانند انداختن یک سنگ ریزه داخل یک دریا است. چرا که موجی که تولید می‌کند در همان نقطه مستهلک و میرا می‌شود. رهبر انقلاب هم فرمودند که متوقف بر این حرکات نشوید و کشور را در مسیر سازندگی به پیش ببرید. ما ان‌شاءالله به پیش می‌رویم و هر سال نیز قدرتمندتر می‌شویم. 

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه دشمن جا مانده است، خاطرنشان کرد: دشمن ما را تحریم کرد هیچ کسی اعتنا نکرد، مدام فریاد زد که از منطقه خارج شوید اما کسی اعتنا نکرد، ترور و‌ تخریب کردند. اما مشاهده کردند این ساختمان به قدری بلند است که چهار نفر نمی‌توانند با دو سه ضربه کلنگ آن را خراب کنند.

آن‌ها که می‌خواستند ما را فلج کنند امروز بی‌شباهت به فلج‌ها نیستند

وی با بیان اینکه رشد علمی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و‌ در سایر زمینه ها برپاست، تاکید کرد: آن‌ها که می‌خواستند ما را فلج کنند امروز بی‌شباهت به فلج‌ها نیستند. اگر به محیط داخلی این کشورهای به ظاهر پیشرفته و قدرت‌های به ظاهر دست اول جهان نگاهی بیندازیم به قدری نابسامانی و فلاکت در زندگی بخش‌های  مهمی از جامعه آن‌ها وجود دارد که وقتی به آن‌ ها نگاه می‌کنیم ناراحت می‌شوم. اما، حاکمان بی‌لیاقت آن‌ها این همه ثروت را به خاطر استراتژی‌های بسیار غلط و شیطانی به ضد خودشان تبدیل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله ایران عزیز با سربلندی و تحت رهبری‌های رهبر عظیم‌الشأن ما حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز پیشرفت خواهد کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول