اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

وقتی خدا منافقان دروغگو را لعنت می‌کند و به عذابی دردناک بشارت می‌دهد

خداوند در قرآن کریم منافقان دروغگو را که باعث نفاق در جامعه می‌شوند، لعنت کرده و آنها را به عذابی دردناک بشارت می‌دهد.

وقتی خدا منافقان دروغگو را لعنت می‌کند و به عذابی دردناک بشارت می‌دهد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس این روز‌ها رسانه‌های معاند با دروغ‌پراکنی‌های مداوم درپی بر هم زدن نظم و آرامش عمومی هستند و در این راستا بسیاری از چهره‌ها هم تحت تأثیر دروغ‌های رسانه‌های معاند بر آتش به ناحق افروخته شده نفت می‌ریزند و باعث برهم خوردن آرامش جامعه و آسیب به اموال عمومی و شهادت و زخمی شدن شماری از خادمان امنیت کشور شده‌اند.

بشارت عذاب به دروغگویان

اما این دروغ‌پردازی‌ها به جز اینکه جرم محسوب شده و دروغ‌گو در جرم اغتشاشات شریک است، عملی است که قرآن کریم هم به آن اشاره مستقیم دارد و این دسته از کذابان را به عذابی الیم بشارت می‌دهد.

خداوند در آیه ۱۰ سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً وَلَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ» در دلهای آنان یک نوع بیماری است خداوند بر بیماری آنان افزوده و به خاطر دروغ‌هایی که می‌گفتند، عذاب دردناکی در انتظار آنهاست.

کوردلی در دنیا و عذاب دردناک در آخرت

در تفسیر المیزان درباره این آیه آمده است: قلب منافقان خالی از حسن نیت است و حق را رد می‌کنند به همین جهت قلب‌های آنان از درک حق، بیمار است «فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً» سپس خداوند هم به بیماری آنها می‌افزاید، پس خداوند بواسطه این بیماری که از ناحیه خودشان است و به جهت مجازات آنها بر این کوری و بیمار دلی آنها می‌افزاید، البته این عذاب دنیوی آنانست آنگاه در آخرت آنها را به شدیدترین عذاب مبتلا می‌کند، «وَلَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ بِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ» و به سبب اینکه دروغ می‌گفتند، برایشان عذابی دردناک خواهد بود، پس سبب عذاب آنها فساد نیت و دروغگویی و تظاهر به ایمان است.

خداوند در این آیه شریفه دروغ‌گویان را نفاق پیشگانی می‌داند که با دروغ‌گویی به دنبال ایجاد نفاق در امت هستند، از این رو آنها منافق خطاب می‌شوند و خدا این را مرض و بیماری بیان می‌کند و حتی بر‌ آن بیماری می‌افزاید. خداوند این افراد را به عذابی سخت بشارت می‌دهد.

وقتی خدا به منافقان دروغگو لعنت می‌فرستد

جایگاه دروغگویان منافق به اینجا ختم نمی‌شود و در آیه مباهله هم هنگامی که دشمنان اسلام با دروغ‌گویی سعی بر ضربه‌زدن به اسلام و پیامبر (ص) را دارند، حضرت محمد (ص) مأمور می‌شود تا با آنها به مباهله بپردازد و با نفرین مستجابش آنها را به عذاب گرفتار کند. حتی در بخش پایانی آیه ۶۱ سوره مبارکه آل‌عمران خداوند بر دروغگویان لعنت می‌فرستد. (لعنت الله علی الکذبین)

امروز هم منافقان دروغگو دنبال برهم زدن جامعه اسلامی هستند

امروز هم کشور دچار دسیسه‌های منافقان شده و با دروغ‌های مختلف از قتل مهسا امینی گرفته تا کشتار مردم و دانشجویان توسط پلیس و... به دنبال ایجاد نا امنی در جامعه هستند. در این میان افرادی از خواص و چهر‌ها هم بر این آتش دامن زده و با بازنشر اکاذیب و دروغ‌ها جامعه را به آشوب کشیده و باعث آسیب جان و مال مردم عادی شده و به اموال عمومی هم آسیب می‌رسانند.

گناه دروغگویان کمتر از آشوب‌گران نیست

این افراد باید بدانند که در این جرم شریکند و گناه آنها نه تنها از آشوب‌گران کمتر نیست بلکه به دلیل تحریک عده‌ای جوان از همه جا بی‌خبر گناه و جرم آنها حتی سنگین‌تر است و باید جامعه اسلامی در برابر این دروغگویی‌ها ایستادگی کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول