اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران سوخت در فرانسه؛ نگرانی کاخ الیزه از گسترش اعتصابات سراسری

رسانه‌های جهان به نگرانی دولت فرانسه از گسترش دامنه اعتصابات از پالایشگاه‌ها به سایر بخش‌ها و تداوم بحران سوخت در این کشور اشاره کردند.

بحران سوخت در فرانسه؛ نگرانی کاخ الیزه از گسترش اعتصابات سراسری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریات و رسانه‌های جهان روز شنبه در تحلیل‌هایی از نگرانی دولت فرانسه از گسترش دامنه اعتصابات از پالایشگاه‌ها به سایر بخش‌ها خبر دادند.

روزنامه «لوموند» در این زمینه نوشت، دولت فرانسه امیدواراست که التهابات ناشی از اعتصابات  پیش از شعله ور شدن فروکش کند.

بر اساس این گزارش، بیش از دو هفته از آغاز اولین اعتصابات در پالایشگاه‌های نفت می‌گذرد و اینک دولت  فرانسه با خطر بیشتری مواجه است و آن امکان گسترش اعتصابات به سایر بخش‌هاست.

روز چهارشنبه گذشته دستور بازگشت به کار به اعتصاب کنندگان در پالایشگاه «اکسون موبیل» در شمال فرانسه صادر شد و همزمان علائمی در سراسر فرانسه مبنی بر این ظهور کرد که  کمبود سوخت در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

همزمان، «امانوئل لپین» دبیرکل اتحادیه «سی جی تی» گفت: «این اعتصاب باید گسترش یابد.»

 

 به نوشته لوموند، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آرام شدن اوضاع وجود ندارد و اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها منجر به درخواست اعتراضات گسترده شده است.

 پنجشنبه گذشته نیز چهار اتحادیه دیگر فرانسه خواستار اعتصاب عمومی در سه شنبه هفته جاری جهت افزایش دستمزدها شدند. انتظار می‌رود کارگران حمل و نقل شبکه ریلیب فرانسه و کارمندان دولتی نیز اعتصاب کنند.

تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده است. اینک حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با بنزین کم یا تمام شده مواجه‌اند.

 

این روزنامه روز جمعه نیز در مطلبی در زمینه کمبود سوخت در نواحی روستایی فرانسه و مشکل برای کادر درمان مستقر در این مناطق نوشت، پرستاران پزشکان و رانندگان خودروهای امدادی بخش روستایی نشین فرانسه از تشدید وضعیت کمبود سوخت بیم دارند. آنها خواستار دسترسی اولویت دار به پمپ‌های بنزین و شفافیت بیشتر در مدیریت این بحران هستند.

«دانیل گیلرم» رئیس فدراسیون پرستاران فرانسه گفت: «در برخی مناطق، کارگران در پمپ بنزین‌ها اولویت دارند، در برخی دیگر اولویت ندارند. حتی اگر همه حوزه‌ها یکسان تحت تاثیر قرار نگرفته باشند، این مدیریت مورد به مورد سردرگمی را تشدید می‌کند.»

وی افزود در این مناطق، بین یک سوم تا نیمی ازهمکاران ما می‌گویند که در پر کردن مخازن خود با مشکل مواجه هستند. این بدان معنی است که آنها در معرض خطر عدم دسترسی به بیماران خود هستند، وضعیتی که سلامت بیمار را در معرض خطر قرار می دهد.

«جان پینته» رئیس اتحادیه ملی پرستاران فرانسه نیز گفت، ما هر روز از همکارانی که می‌ترسند اوضاع از بد به بدتر پیش‌رود، تماس‌های تلفنی دریافت می‌کنیم. این یک وضعیت اضطراری است.

خبرگزاری «رویترز» روز شنبه در گزارشی نوشت که اتحادیه سی‌جی‌تی فرانسه که هسته اصلی اعتصابات چند هفته‌ای بود، پنج‌شنبه گذشته از مذاکرات برای افزایش دستمزد کناره‌گیری کرد و امیدها را برای پایان دادن به بن‌بست همزمان با بحران  کمبود سوخت در پمپ‌ بنزین‌های فرانسه کاهش داد.

 

«الکسیس آنتونیلی» نماینده این اتحادیه  به خبرنگاران گفت: «شاهد یک بالماسکه بودیم. به وضوح، پیشنهادات روی میز کافی نیست.»

این اتحادیه قبلا اعلام کرده بود که خواهان افزایش ۱۰ درصدی دستمزدهاست و دلیل آن تورم است.

این گزارش حاکیست، این اتحادیه به دنبال استفاده از اعتراضات کارگران پالایشگاه به عنوان نقطه عطفی برای اعتصابات سراسری در سراسر بخش‌هاست که می‌تواند بخش‌هایی از زیرساخت‌های کشور را پاییز امسال مختل کند.

 

اعتصابات در حال حاضر در برخی از تاسیسات هسته‌ای ‌در جریان است و اتحادیه‌های بخش راه آهن و خودرو اعلام کردند که در اعتصاب گسترده‌تری که برای سه شنبه هفته جاری برنامه ریزی شده است، شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری «آناتولی» نیز روز جمعه در گزارشی در این زمینه نوشت، کشاورزان فرانسوی در میان اعتصاب کارگران بخش نفت نگران آینده مزارع خود در فصل برداشت هستند.

کشاورزان منطقه «ایل دو فرانس» در شمال فرانسه به دنبال سوخت هستند زیرا در طول دوره برداشت به گازئیل برای کمباین‌های خود  نیاز دارند. یک شهروند مزرعه دار فرانسوی گفت، من توانستم  تنها ۳۰۰۰ لیتر گازوئیل ذخیره کنم که فقط ۵ تا ۶ روز دوام می‌آورد.

«سیریل میلارد» رئیس اتحادیه کشاورزان فرانسه از سیاست‌های دولت ماکرون انتقاد کرد و خواستار استفاده از ذخایر سوخت برای ادامه فعالیت‌های کشاورزی شد. این در حالی است که کارگران  پالایشگاهی و تاسیسات هسته‌ای در فرانسه  برای دستمزد و شرایط کاری بهتر اعتصاب کرده‌اند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول