اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاریس: دو هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهیم

وزیر دفاع فرانسه با اشاره به تایید برنامه آموزشی برای دو هزار نظامی اوکراینی، گفت پاریس در حال گفتگو با کی‌یف درباره ارسال توپخانه‌های خودکششی و موشک‌های ضدهوایی است.

پاریس: دو هزار نظامی اوکراینی را آموزش می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باوجود هشدارهای صریح روسیه درباره تداوم کمک‌های نظامی و امنیتی کشورهای غربی به اوکراین، پاریس اما همچنان بر طبل افزایش تنش‌ها در این بحران می‌کوبد.

«سباستین لِکورنو» وزیر دفاع فرانسه شامگاه شنبه گفت که رئیس جمهور این کشور از پیشنهاد او برای آموزش دادن به گروه بزرگی از نظامیان اوکراینی حمایت و با آن موافقت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لکورنو در مصاحبه‌ای توضیح داد: «رئیس جمهور [امانوئل] ماکرون برنامه آموزشی را تایید کردند که از دو هزار نظامی اوکراینی در فرانسه استقبال خواهد شد».

وی با بیان اینکه برنامه آموزشی کنونی فرانسه برای ارتش اوکراین بزرگتر می‌شود، اظهار داشت: «آنها به مدت چند هفته، به یگان‌های ما الحاق خواهند شد. آموزش نظامی برای توپخانه‌های خودکششی هویتزر سزار از قبل برای نظامیان اوکراینی ارائه می‌شد اما اکنون صحبت از افزایش مقیاس است».

وزیر دفاع فرانسه ضمن اشاره به ۱۸ دستگاه توپخانه هوویتزر سزار که برای اوکراین ارسال کرده‌اند، گفت مذاکرات با کی‌یف برای ارائه شش دستگاه دیگر به این کشور ادامه داد و پاریس همچنین در حال بررسی ارسال موشک‌های سطح به سطح است.

به نوشته رویترز، لکورنو با دادن وعده ارسال موشک‌های کوتاه‌برد ضدهوایی «کروتل» به اوکراین، گفت: «تعداد موشک‌های ارسالی را در حال هماهنگی با اوکراین هستیم اما این امر در کل به آنها اجازه می‌دهد که از آسمان‌هایشان محافظت کنند».

وی با بیان اینکه فرانسه قصد دارد طی دو ماه این موشک‌های ضدهوایی را به اوکراین تحویل دهد، اظهار داشت که آموزش‌های لازم برای کار کردن با این سامانه‌ها را به نظامیان اوکراینی نیز ارائه می‌کنند.

پیش از این نیز  «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: «باید به مردم توضیح دهیم که باید به حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اوکراین ادامه دهیم زیرا این به نفع ماست». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول