اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| نوید دوره تاریخ‌ساز در رشد پلتفرم های داخلی

کاربران فارس من می‌گویند: با همه حمایت‌هایی که تاکنون از پیام‌رسان های ایرانی شده، اگر مسوولان برنامه‌ای هدفمند برای حمایت از پلتفرم‌های بومی دارند اکنون وقت اجرا است که شاید با رفع مشکلات، این دوره خاص، با وقوع انقلابی در رشد پلتفرم‌های داخلی تاریخ‌ساز شود.

فارس من| نوید دوره تاریخ‌ساز در رشد پلتفرم های داخلی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار تقویت انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان های ایرانی در شرایط فعلی شده اند.

هر یک از این کاربران تجربه استفاده از چندی برنامه را دارند و به نوبه خود تلاش می کنند تا بهترین پلتفرم مورد استفاده خود را به دیگران هم پیشنهاد کنند.

آنها همچنین در نتیجه کار با این پلتفرم ها به نقاط ضعف این برنامه ها هم آشنا هستند.

*وقتی پیام رسان ایرانی در مقطعی ظرفیت کاربر جدید نداشت ناراحت شدیم

یکی از سردبیران سامانه فارس من سوژه ای با عنوان «استقبال مردم از پیام‌رسان ایتا و درخواست افزایش سرور» را ثبت کرده است.

وی به خبرنگار فارس، می گوید:‌ در دولت قبلی به موضوع پیام رسان ها بسیار کم توجهی شد که نتیجه آن را امروز می بینیم.

وی که کاربر پیام رسان ایتا است می گوید: از دید من ایتا بهترین پیام رسان ایرانی است و می تواند به خوبی نیاز کاربرها را پوش دهد.

این کاربر ادامه داد: اما در هفته های اخیر وقتی دیدیم که کاربران جدیدی قصد دارند به ایتا وارد شوند و ظرفیت این پیام رسان کافی نبود بسیار از فرصتی که از دست رفت ناراحت شدیم.

این سردبیر سوژه فارس من اضافه کرد: امروز نیز پیام‌رسان ایرانی ایتا کمدی کند است و برای من که بایگانی در این پیام رسان دارم آپلود فایل طول می کشد. به همین دلیل نیاز است که این پیام رسان ها از قبل قوی تر شوند.

*تا مردم بین پیام رسان ها پراکنده نشده‌ اند پیام رسان ها تجمیع شوند

کاربر دیگری هم با ثبت سوژه در این سامانه درخواست کرده که پهنای باند ایتا افزایش یابد.

سردبیر این سوژه به خبرنگار فارس، گفت:‌ این فرصت که با توجه به فیلتر شدن پلتفرم های خارجی، مردم به فکر جایگزینی برای شبکه های خارجی هستند و برخی از آنها به سمت پیام رسان های داخلی سوق پیدا کرده اند، فرصت ویژه ای است.

وی ادامه داد: از این رو لازم است که مسوولان امکانات و تدابیر لازم برای بهبود کیفیت پیام رسان های ایرانی را فراهم کنند.

این سردبیر فارس من گفت: مسوولان وزارت ارتباطات می گویند در نهایت چند پیام رسان از بین همه این پیام رسان ها برای حمایت نهایی انتخاب می شود که امروز بهترین فرصت برای انتخاب پیام رسان های برتر یا تجمیع پیام رسان ها است تا از پراکندگی مردم بین پیام رسان ها هم جلوگیری شود.

*کاربران سروش پلاس را به کسب و کارها پیشنهاد می کنند

کاربر دیگری سوژه ای درباره پیام رسان سروش ثبت کرده است و درخواست حمایت مسوولان و کاربران از این پیام رسان را دارد.

سردبیر سوژه ای با عنوان «به سروش بیشتر بها دهید» درباره مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت:‌ به عنوان یک کاربر برنامه سروش پلاس، با اطلاع و براساس تجربه به دیگر کاربران می گویم که این شبکه دارای امکانات بسیار جذابی است که یکی از آنها ارتباط آن با پیام رسان ایتا است که اشتراک فایل و متن بین آنها را ممکن کرده است.

وی با اشاره به استفاده کسب و کارها از پیام رسان ها، توضیح داد: سروش پلاس علاوه بر اینکه برای کاربران عادی امکانات زیادی دارد، برای کسب و کار ها هم شرایط خوبی فراهم کرده است و فقط کافی است کسب و کارها آن را امتحان کنند.

*پیام رسانی که هر ماه با به روز رسانی برای رفع ایرادات و ارتقا تلاش می کند

کاربر دیگری با ثبت سوژه ای با عنوان درخواست تسریع در توانمند کردن پیام‌رسان سروش پلاس، بر گفته های سردبیر سوژه قبلی صحه می گذارد.

او به خبرنگار فارس می گوید: با تجربه چندی ماه استفاده از سروش پلاس می توانم بگویم که این پیام رسان هر ماه به روز رسانی برای رفع ایرادات و بهبود خدمات دارد و می بینم که همواره برای ارتقا تلاش می کنند.

وی گفت: شاید بتوان گفت که سروش پلاس بین پیام رسان های ایرانی بهترین و پرتلاش ترین تیم برنامه نویسی را دارد و این موضوع برای برنامه ای که در صدد جلب نظر کاربران است بسیار اهمیت دارد.

سردبیر این سوژه اضافه کرد: اگرچه تاکنون دولت حمایت هایی از پیام رسان ها داشته است اما اکنون هم می تواند با حمایت هدفمند پیام رسان ها را یاری کند.

*دوره ای که می تواند انقلابی در رشد پلتفرم های داخلی باشد

سوژه مشابه دیگری در این باره در فارس من ثبت شده است که درخواست حمایت از شبکه‌ اجتماعی ویک‌هد را دارد.

سردبیر این سوژه یک کاربر شبکه‌ اجتماعی ویک‌هد است و قصد دارد این شبکه ایرانی که کارکردی شبیه به توئیتر دارد را به دیگران هم معرفی کند.

وی می گوید: شبکه ویک هد مشابه توییتر است و اگر به آن بها داده شود و شبکه به کاربران معرفی شود، شاهد رشد آن خواهیم بود.

او می گوید: اگر مسوولان برنامه ای برای حمایت از پلتفرم های داخلی دارند اکنون درست وقت آن است که مشکلاتی از جمله سرور و پهنای باند را برای آنها رفع کنند و در این برهه زمانی خاص، شاهد انقلاب و جهشی در رشد پلتفرم های داخلی باشیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول