اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت تعیین الگوی تامین منابع آبی پایدار برای کوهستان‌های البرز مرکزی قزوین

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، تامین منابع آبی پایدار برای مناطق شمالی استان قزوین و جنوب کوهستانهای البرز مرکزی و نیز هدایت آبهای شاهرود، الموت رود و رودهای سرچشمه گرفته از قزل اوزن به این مناطق را ضروری بیان کرد.

ضرورت تعیین الگوی تامین منابع آبی پایدار برای کوهستان‌های البرز مرکزی قزوین

فاطمه محمدبیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به بازدیدهای میدانی طی 2.5 سال گذشته و فعالیتهای جهادی هفت سال اخیر از شمال استان قزوین و جنوب کوهستانهای البرز مرکزی، بزرگترین چالش این مناطق را نیاز به تامین منابع آب در بخشهای شرب و کشاورزی دانست و اظهار کرد: آب رودخانه پرآب شاهرود، الموت رود و رودهای سرچشمه گرفته از قزل اوزن به سمت دریاچه و سد منجیل و در نهایت دریای خزر هدایت می شود که باید به فکر الگوی تامین منابع آبی پایدار برای مناطق، شهرها و روستاهای در مسیرهای این مناطق باشیم.

وی افزود: منطقه شمال قزوین با سخاوت، هر آنچه از منابع آبی جمع می‌کند به سمت سپیدرود و دریای خزر می ریزد که وقت آن رسیده از سخاوت و بخشندگی برای خود مناطق استان استفاده کند؛ بخشندگی و سخاوتمندی طبیعت با مدیریت مسئولان جهادی وزارت نیرو و برنامه ریزان استانی و ملی به سمت تامین منابع آبی پایدار برای کشاورزان و ساکنان خوب مناطق قابل هدایت است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اگر تدبیری برای تامین آب شرب، آبخوان داری، آبخیزداری و اجرای برنامه هایی همچون سد، آب بند،  سدهای خاکی برای مناطق مذکور اندیشیده نشود به زودی شاهد مهاجرت معکوس از مناطق الموت، کوهین و طارم به اطراف قزوین و شکل گیری حاشیه نشینی در چوبیندر،  دانش، مهرگان و اقبالیه خواهیم بود و چالش هایی همچون اقتصادی، اجتماعی و دور از وطن در پی خواهد داشت.

محمدبیگی تصریح کرد: اگر تدبیر مناسب در حوزه تامین منابع آبی برای مناطق شمالی و جنوب مرکزی البرز اندیشیده شود شاهد شکوفایی اقتصادی و اجتماعی و رونق کشاورزی و کسب و کار در منطقه سرسبز و خوش آب و هوای مناطق شمال قزوین و... خواهیم بود و علاوه بر مهاجرت از شهرها به روستاها تولید محصولات کشاورزی، دامداری، دامپروری و صنایع دستی افزایش می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول