اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تاثیر بازی فکری خانوادگی بر سطح هوش افراد

بازی های فکری یکی از فعالیت های مهیج و جذابی می باشد که علاوه بر سرگرمی و ایجاد یک محیط شاد تاثیر بسیار زیادی روی سطح حواس و پرورش هوش فردی دارد.

تاثیر بازی فکری خانوادگی بر سطح هوش افراد

امروزه در بازار انواع بازی فکری خارجی جدید و قدیمی و مهیج و قشنگ موجود می باشد که شما می توانید به صورت خانوادگی با اعضای خانواده و یا دوستان خود بازی کنید و لحظات سرگرم کننده ای را بگذرانید.

بازیهای فکری فعالیتهای ذهنی و هدفداری هستند که هم می توان به صورت فردی و هم به صورت گروهی آن را انجام داد، بازیهای فکری سبب تقویت تمرکز در افراد می شود و تاثیرات مثبتی بر روی ذهن، روحیه و شخصیت انسان می گذارد. در ادامه برای اطلاعات بیشتر و خرید این بازی های جذاب با آراد برندینگ همراه باشید.

از انواع بازیهای فکری می توان بازی شطرنج، اتاق فرار، مافیا، ورق بازی، مکعب روبیک، سودوکو، بازیهای تخته ای، نرد، کریدور، و چامپ و غیره را نام برد.

روانشناسان و محققان تاکید زیادی بر فراوانی فواید بازیهای فکری برای کودکان دارند و برای خرید بازیهای فکری برای کودکان باید به رده ی سنی کودک خود توجه داشته باشید و بازی فکری را با توجه به سن کودک خود تهیه و خریداری کنید زیرا اگر بازی فکری مناسب سن کودک شما نباشد یعنی بالاتر یا پایین تر از رده ی سنی او باشد تاثیر مثبتی نخواهد داشت پس در هنگام خرید این بازیها حتما به این نکته و همچنین به علایق و روحیات کودک خود دقت کنید.

بازی فکری خانوادگی قدیمی

اصلی ترین نکته در خرید بازی فکری خارجی خانوادگی احترام و توجه به سلیقه همه ی بازیکنان می باشد.

امروزه بازی فکریهای قدیمی و جدید بسیار طرفدار دارند و افراد زیادی آنها را خریداری می کنند زیرا بازیهای فکری علاوه بر لذت و شادابی که برای افراد دارند، فرد بازیکن را به چالش کشیده و به تقویت توان فکری و تمرکزی و IQ فرد کمک می کنند.

تاثیر بازیهای فکری بر روی مغز و ذهن افراد بستگی به نوع آن بازی دارد مثلا بازیهای استراتژیک بر روی قدرت تحلیل و محاسبات و قدرت پیش بینی و حس ششم و غیره تاثیر می گذارند و این بخشها در ذهن و مغز را تقویت می کنند.

خاصیت بازی فکری خانوادگی این است که به دلیل آنکه این بازیها سبب می شود تا در هنگام بازی در ذهن خود برنامه ریزی کنید و تمرکز کنید و نقشه بکشید و اطلاعاتی را به یاد داشته باشید و در کل از مغزتان کار بکشید از این رو از پیری و اختلال حافظه جلوگیری می کند و فرد را از خطر ابتلا به آلزایمر دور می کند.

طبقه بندی بازیهای فکری 7 دسته می باشد که در ادامه توضیح مختصری از هر کدام برای شما خواهیم داد.

بازیهای فکری صحفه ای یا رو میزی بازیهایی هستند که روی یک سطح کاغذی یا پارچه ای و یا تخته ای انجام می شود مثل بازیهای کریدور و شطرنج.

بازیهای فکری پازلی بازیهایی هستند که ابتکار و دانش افراد را می سنجند به این صورت که قطعات پازل باید به طور صحیح و روش منطقی کنار یکدیگر قرار بگیرند که از انواع بازیهای فکری پازلی می توان پازلهای مسطح یا 3 بعدی و روبیک را نام برد.

 

بازی دخترانه فکری کودکان

بازی های فکری مزایای زیادی برای شناخت سلامت افراد دارد. بازی دخترانه فکری کودکان می توان به دوز، سودوکو، نقطه چین و غیره اشاره کرد، که هر کدام از آن ها محرک رشد و تقویت مغز است.

بهتر است از بازی هایی انتخاب شود، تا با روحیه ی لطیف دختران سازگار باشد و در مدت زمان طولانی آن ها را خسته و آرزرده نکند.

خرید بازی های فکری باعث اجتماعی شدن و مسئولیت پذیری کودکان ما می شود و اعتماد به نفس کودکان را بالا می برد.

همچنین بازی فکری دخترانه با جمع خانواده سبب همبستگی و احساس امنیت در بین افراد می شود و می تواند خجالت زدگی اکثر کودکان را برطرف کند و به مهارت های ارتباطی کمک به سزایی می کند.

بسیاری از توانایی های کودکان در بازی کردن شناخته می شود. بازی فکری دخترانه و بچه گانه می تواند در شناخت ما به فرزندانمان کمک شایانی داشته باشد. اصولا بازی ها در تمامی سنین موجود می باشند و می بایست، با توجه به سن آن ها، این بازی ها را خریداری کرد و کودک را دلزده از بازی های فکری نکند.

یکی از مهمترین ویژگی های بازی های فکری برای کودکان به چالش کشیدن و هیجان است و می تواند برای بردن و پیروزی در بازی تلاش مضاعف کند. همچنین بسیاری از کودکان علاقه مند به بازی های علمی هستند، که می توان از این بازی های علمی برای آن ها تهیه کرد و از داشتن آن ها لذت ببرند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول