اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

یاری: زمانی برای اضافه کردن تیم به لیگ فرنگی نداریم/ برادران گرایی شاید در مراحل پایانی لیگ کشتی بگیرند

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: لیگ برتر کشتی فرنگی بلافاصله بعد از جام جهانی باکو برگزار خواهد شد و اصلا زمانی برای جایگزین کردن تیمی به جای سینا صنعت نداریم.

یاری: زمانی برای اضافه کردن تیم به لیگ فرنگی نداریم/ برادران گرایی شاید در مراحل پایانی لیگ کشتی بگیرند

حمید یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص کنار رفتن تیم سینا صنعت ایذه از لیگ برتر کشتی فرنگی اظهار داشت: تیم سینا صنعت ایذه یکی از تیم های قدیمی و یکی از پایه ثابت های لیگ برتر کشتی فرنگی بوده است و از این تیم هم بابت حضور در این سال ها تشکر می‌کنم که در سنوات گذشته به لیگ برتر کشتی کشورمان کمک کردند. با توجه به نامه نگاری هایی هم که کرده بودند برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند و حتی مبلغ ورودی لیگ را هم پرداخت کردند، اما متاسفانه بعد از حدود 20 روز پس از برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ با ارسال نامه ای به سازمان لیگ کشتی ارسال کردند و دلیل خیلی خاصی هم عنوان نکردند و تنها گفتند به دلیل تأمین نشدن هزینه ها لیگ نمی توانند در لیگ امسال شرکت کنند.

وی افزود: ما نمی توانیم تیمی را جایگزین این تیم در لیگ برتر کنیم چرا که سینا صنعت ایذه در سید بندی های ما یکی از سر گروه ها بود و اصلا درست نیست تیمی را که تازه می خواهد وارد لیگ برتر کشتی شود را جایگزین این تیم کنیم تا سرگروه شود. از طرفی هم لیگ برتر کشتی فرنگی بلافاصله بعد از جام جهانی باکو برگزار خواهد شد و اصلا زمانی هم نداریم تا بتوانیم قرعه کشی مجددی را انجام دهیم. بر همین اساس با توجه به شرایط تصمیمی که با رئیس فدراسیون کشتی و اعضای فنی این حوزه گرفتیم این است که لیگ برتر کشتی را با 7 تیم برگزار کنیم. در واقع برنامه ریزی فدراسیون و سازمان لیگ هم برگزاری لیگ با 6 تا 8 تیم بود که با کناره گیری سینا صنعت با 7 تیم لیگ کشتی فرنگی امسال را برگزار خواهیم کرد.

ببیند به جز برادران گرایی همه کشتی گیران به نام کشتی فرنگی کشورمان با تیم هایی که به توافق رسیده اند قراردادهای خود را در سازمان لیگ به ثبت رساندند. در خصوص برادران گرایی هم هنوز فرصت هست، با توجه به شرایط فنی که تیم های ملی آزاد و فرنگی داشتند بنابر این شد که لیگ برتر فرنگی ها را با یک ماه تأخیر آغاز کنیم. اکنون هم این 2 برادر در حال مذاکره با تیم هایی که پیشنهاد دارند ادامه دارد و می‌توانند با فراق بازتر تصمیم بگیرند و به تیمی که خودشان دوست دارند بپیوندند. در این مدت هم به سرعت برنامه ریزی لیگ برتر کشتی فرنگی را انجام خواهیم داد و روز 20 آبان ماه لیگ برتر کشتی فرنگی آغاز لیگ فرنگی بود.

وی افزود:در لیگ برتر امسال هم با توجه به سقف تعداد کشتی گیر هر تیم 25 نفر است تیم ها می توانند تا پایان لیگ برتر می توانند کشتی گیرانی را که می خواهند را جذب کنند. کشتی گیران ملی هم همیشه در مرحله نیمه نهایی و نهایی به تیم ها اضافه می شوند و شاید برادران گرایی هم با توجه به این موضوع در مراحل پایانی لیگ در لیگ حضور داشته باشند. در مجموع رقابت های خوبی را در لیگ برتر آزاد و فرنگی شاهد خواهیم بود، چرا که دیگر تیم ها از آن یک طرفه بودن خارج شدند و دیگر مانند گذشته که قبل از شروع لیگ مشخص بود که کدام تیم می خواهد قهرمان شود  نیست. در لیگ کشتی هم با توجه به حضور تیم های سپاهان و فولاد و تیم های جنوبی که تیم های خوبی هستند مانند شهرداری مسجد سلیمان لیگ خوبی را شاهد خواهیم بود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول