اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در حمایت از اغتشاشات

در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی و بخش سایبری سپاه اعمال کرد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در حمایت از اغتشاشات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، خبرگزاری فرانسه از اعلام تحریم‌های ضد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا دوشنبه (۱۷ اکتبر) تحریم‌هایی را علیه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. 

به گزارش این خبرگزاری، دیپلمات‌های اروپایی گفتند فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا که توسط سفرای کشورهای عضو پیش از نشست امروز وزیران خارجه مورد توافق قرار گرفت، ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد را شامل می‌شود که مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها خواهند شد. 

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است «پلیس امنیت اخلاقی ایران و دو نفر از چهره‌های کلیدی آن محمد رستمی و حاج احمد میرزایی تحت تحریم قرار گرفتند». طبق این بیانیه، همچنین نیروی انتظامی و چند نفر از روسای محلی آن به دلیل نقششان در آنچه «سرکوب اعتراضات» ادعا شده، تحریم شدند.  

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، با احتساب تحریم‌های جدید، تحریم‌های حقوق بشری بروکسل علیه ایران اکنون در مجموع شامل ۹۷ فرد و هشت نهاد می‌شود. 

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد نام روسای نیروی بسیج هم در فهرستی که در روزنامه رسمی این اتحادیه اروپا منتشر شده، دیده می‌شود. 

اتحادیه اروپا اخیراً نیز قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

آمریکا، انگلیس و کانادا هم پیش از این و در پی اغتشاشات اخیر در ایران، تحریم‌هایی را به همین بهانه علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. 

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی امروز با خبرنگاران که پیش از اعلام تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با مواضع اروپا دیدگاه‌های خود را صراحتا بیان کردیم هم در این جلسه و هم در تماس‌های مختلف تلفنی بین وزیر خارجه ایران با همتایان اروپایی و آقای بورل. ما طرف‌های اروپایی را دعوت به عقلانیت می‌کنیم و این‌که به شعارهای خودشان پایبند باشند. 

وی گفت: در همه گفت‌وگوها تأکید شده چنانچه طرف اروپایی از موضع احترام متقابل آماده تعامل باشد، ایران آماده تعامل و همکاری است ولی در صورت اتخاذ رفتاهاری مداخله جویانه، گزینشی و استفاده از سیاست‌ها و معیارهای دوگانه، ایران واکنش متناسب و متقابل نشان خواهد داد. این در ارتباط با تک تک کشورهای اروپایی صدق می‌کند و هم درباره موضعی که گفته می‌شود اتحادیه اروپا می‌خواهد اتخاذ کند نیز صدق می‌کند. 

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران متناسب با تصمیم و اقدام آن‌ها بلافاصله تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند امیدواریم نتیجه گفت‌وگوهایی که تا الان انجام شده باعث شود اتحادیه اروپا رفتار و سیاست معقول و منطقی در قبال ایران داشته باشد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول