اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزهای سخت «ماکرون»؛ تورم، اعتراضات مردمی، اعتصابات کارگری

یک رسانه آمریکایی به اعتصاب‌ها و تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به تورم و بحران انرژی اشاره کرد.

روزهای سخت «ماکرون»؛ تورم، اعتراضات  مردمی،  اعتصابات کارگری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران معترض فرانسوی از جمله برنده جایزه نوبل روز یکشنبه در خیابان‌های پاریس تجمع کردند تا ناراحتی خود را نسبت به افزایش قیمت‌ها نشان دهند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز دوشنبه در این باره نوشت، این راهپیمایی برای افزایش دستمزدها و سایر مطالبات توسط مخالفان چپگرا سازماندهی شده بود فشاری را بر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، اعتصاب‌های حمل‌ونقلی که برای روز سه‌شنبه برنامه ریزی شده همراه را با اعتصاب‌های دستمزدی که قبلاً پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت را مختل کرده باعث کمبود مزمن بنزین شده و مشکلاتی برای دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ایجاد کرده است.

دولت ماکرون همچنین در پارلمان در حالت تدافعی قرار گرفته و ماکرون اکثریت را در انتخابات پارلمانی ژوئن از دست داد. این امر کار را برای او در اجرای برنامه داخلی خود برابر مخالفان تقویت‌شده سخت‌تر می‌کند و مباحث پارلمانی درباره برنامه بودجه دولت برای سال آینده را بسیار دشوار می‌کنند.

«ژان لوک ملانشون» رهبر چپ‌های افراطی در یک سخنرانی تند در راهپیمایی روز یکشنبه  در پاریس، ماکرون را متهم کرد که رهبری او فرانسه را در «آشوب» فرو می‌برد.

منابع خبری عصر یکشنبه به وقت تهران از برگزاری تظاهرات ضد دولتی در فرانسه و برخورد خشن پلیس با معترضان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، این تظاهرات با حضور جمعیت زیادی بعد از ظهر یکشنبه به وقت فرانسه در پاریس  برگزار شد  و  طی آن پلیس به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کرد. 

شهروندان فرانسه در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی در کشور و کم کاری مسئولان به خیابان‌ها آمدند. تجمع کنندگان در خیابان‌های مرکزی پاریس از مقامات افزایش حقوق و توقف تعرفه های برق و مواد غذایی را خواستار شدند (جزئیات بیشتر)

 

 

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که بیش از ۱۴۰۰۰۰ نفر در این راهپیمایی  شرکت کردند. در این راهپیمایی‌ سطل‌های زباله آتش زده شد و دستگاه‌های خود پرداز بانک تخریب شدند. ملانشون برنده جایزه نوبل که دو بار در انتخابات ریاست جمهوری توسط ماکرون شکست خورد این دور از اعتراض را «موفقیتی بزرگ» خواند.

برگزارکنندگان این راهپیمایی نیز این رویداد را راهپیمایی علیه هزینه‌های بالای زندگی نامیدند. آنها علاوه بر درخواست برای سرمایه‌گذاری گسترده در برابر بحران اقلیمی، خواستار اقدامات اضطراری علیه افزایش قیمت‌ها از جمله توقف هزینه‌های انرژی، کالاهای ضروری و اجاره بها شدند. «کریستوف بیکس» قانونگذار  چپگرای فرانسه نیز این راهپیمایی را «نمایش قدرت» خواند

یکی دیگر از راهپیمایان که کارگر بازنشسته راه آهن فرانسه است نیز گفت: «آنچه می‌خواهیم این است که همه با قدرت خریدی که قبلا داشتند، شرافتمندانه زندگی کنند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول