اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر جدید سوئد انتخاب شد

پارلمان سوئد با برگزاری یک رای‌گیری، نخست وزیر جدید این کشور را انتخاب کرد.

نخست وزیر جدید سوئد انتخاب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان سوئد «اولف کریسترسون»، رهبر حزب «میانه‌رو» سوئد را به عنوان نخست وزیر جدید و رهبر دولت ائتلافی سه‌حزبی این کشور انتخاب کرد.

این پارلمان روز دوشنبه بر سر طرح پیشنهادی تشکیل یک دولت ائتلافی به رهبری اولف کریسترسون رای‌گیری برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق اعلام وبسایت پارلمان سوئد، 176 نماینده این پارلمان به نفع انتصاب کریسترسون به نخست وزیری سوئد رای داده و 173 تن نیز  علیه آن رای دادند.

انتظار می‌رود نخست وزیر جدید سوئد به دنبال انتصابش در این سمت یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

همچنان انتظار می‌رود کریسترسون روز سه‌شنبه گزینه‌هایش را برای تیم وزیران دولت خود و طی هفته‌های آینده نیز بودجه پیشنهادی خود را برای سال 2023 اعلام کند.

اولف کریسترسون در انتخابات سراسری 11 سپتامبر گذشته سوئد با برتری اندکی پیروز شد و روز جمعه اعلام کرد به توافقی برای تشکیل یک دولت ائتلافی سه‌حزبی با شرکت حزب میانه‌رو، حزب دموکرات مسیحی و حزب لیبرال در ضمن حمایت حزب دموکرات سوئد، متحد مهم آنها، دست یافته است.

«آندریاس نورلن»، رئیس پارلمان سوئد تا 14 اکتبر به کریسترسون ضرب‌الاجل داده بود تا مذاکرات بر سر توافق تشکیل یک ائتلاف را به نتیجه برساند. کریسترسون سابقا به عنوان وزیر امور اجتماعی سوئد خدمت کرده و در سال 2017 به رهبری حزب میانه‌رو رسید.

دولت جدید سوئد نیز که با پیروی از دیگر متحدان غربی‌ خود در جریان بحران اوکراین سیاست‌هایی ضد روسیه و در حمایت از توسعه‌طلبی ناتو در پیش گرفته، نظیر دیگر متحدان اروپایی‌اش با مجموعه‌ای از چالش‌های داخلی نظیر افزایش قیمت‌های انرژی که حاصل تحریم‌های ضد روسی این کشورهاست، مواجه است.

سوئد در ماه ژانویه قرار است ریاست شورای اتحادیه اروپا را از جمهوری چک تحویل بگیرد و از سوی دیگر به مذاکرات بر سر مسیرش برای ورود به ائتلاف ناتو در کنار فنلاند ادامه دهد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول