اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

تاکنون 35 نماینده مجلس و چهره‌های مختلف فرهنگی خواستار برخورد با دروغ‌گویان حوادث اخیر شدند

بیش از 35 نماینده مجلس همسو با چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری خواستار برخورد با دروغ‌پراکنان فضای مجازی شدند.

تاکنون 35 نماینده مجلس و چهره‌های مختلف فرهنگی خواستار برخورد با دروغ‌گویان حوادث اخیر شدند

گروه سیاسی فارس: دروغ گویی در شرایطی که جو عمومی ملتهب است و هنوز ابعاد یک حادثه شفاف نشده است می‌تواند تبعات سنگینی برای جامعه در پی داشته باشد. فوت شوک برانگیز مهسا امینی در شرایطی رقم خورد که دشمنان این ملت آماده یک عملیات سنگین علیه استقلال و امنیت ایران بودند. تجهیز تمام عیار دشمن در کنار دروغ گویی‌های متعددی که در کشور از سوی افراد مختلف رقم خورد باعث ایجاد تردیدهای جدی در روایت صحیح آنچه اتفاق افتاده بود شد.

رسانه های ضدانقلاب نیز در این ماجرا هر دقیقه 2 دروغ را منتشر کردند و مجموعا در 25 روز 17 هزار دروغ توسط این رسانه ها به جامعه ایران پمپاژ شد. از طرفی دروغ گویی های متعدد خانواده امینی مثل بنزینی بر آتش این فتنه بود. خانواده امینی مدعی شدند دخترشان سابقه بیماری و عمل جراحی نداشت در حالی که بعدا مشخص شد این ادعا دروغ بوده و از طرفی مدعی شدند که اجازه مشاهده پیکر دخترشان را نیز پیدا نکردند که این مورد هم با انتشار فیلم پدر خانواده و مشاهده کامل و اعلام اینکه هیچ آثاری از ضرب و جرح روی پیکر نیست دروغ از آب در آمد.

در این میان برخی چهره های مشهور هنری و ورزشی نیز آتش بیار معرکه شدند و با برخی ادعاهای دروغ فضای ملتهب جامعه را بیشتر از قبل مشوش کردند. 

طی روزهای گذشته برخی چهره‌های شاخص فرهنگی نسبت به فضاسازی‌های دروغ در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس، سعید سلیمان‌پور شاعر و طنز پرداز، محسن ردادی از پژهشگران تاریخی، حجت‌الاسلام موسوی مطلق، مرتضی طاهری، محمدرضا بذری و حسین هوشیار از مداحان اهل بیت و آیت الله میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، علی تن هنرمند هنرهای تجسمی و برخی دیگر چهره‌های جامعه علمی و هنری نسبت به دروغ‌پردازی‌های شکل گرفته واکنش نشان داده و خواستار برخورد با این مسئله شدند.

بیش از 35 نماینده مجلس خواستار پیگیری دروغ‌پراکنان فضای مجازی شدند

همچنین بیش از 35 نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران فارس و دیگر رسانه‌ها اعلام کردند خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با دروغ پراکنان آشوب‌های اخیر هستند. برخی نمایندگان اعلام کردند در این زمینه اقداماتی را شروع کرده‌اند که طرح سوال از وزیر اطلاعات و دادگستری، پیگیری تصویب طرح برخورد با منتشرکنندگان اکاذیب در فضای مجازی و ... از آن جمله است.

زهره الهیان، حجت الاسلام سلیمی، راستینه، محمد صفایی، فرهاد طهماسبی، سید علی موسوی، علیرضا نظری، احسان ارکانی، حجت الاسلام محمود نبویان، حسینعلی حاجی دلیگانی، یحیی کمالی‌پور، سید سلمان ذاکر، حجت‌الاسلام مهدی باقری، علیرضا شهبازی، هادی بیگی‌نژاد، محمد کعب عمیر، محمد‌مهدی مفتح، غلام‌رضا شریعتی، رحمت الله نوروزی، رمضانعلی سنگدوینی، علی بابایی‌کارنامی، محمدصالح جوکار، قدرت‌الله حمزه، علی کریمی فیروزجایی، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، علی‌اکبر علیزاده‌برمی، بیژن نوباوه وطن، فاطمه محمدبیگی، ابوالفضل ابوترابی، سید مسعود خاتمی، عباس مقتدایی، منصور علی زارعی، روح الله عباسپور، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، محمدعلی محسنی بندپی و ... از جمله نمایندگانی بودند که در گفت و گو با رسانه ها اعلام کردند خواستار پیگیری جدی قوه قضائیه درباره دروغ پراکنی های افراد مختلف در حوادث اخیر هستند.

حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای برخورد با منتشرکنندگان اکاذیب در فضای مجازی طرحی در حال تدوین است و به زودی در مجلس ارائه خواهد شد.

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مصاحبه با فارس گفت: من درباره موضوعات مذکور از وزرای اطلاعات و دادگستری سوال کردم و آن را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنم. دروغگویان در غائله اخیر شریک جرم هستند و حتماً باید مجازات شوند.

سید محمود نبویان نیز از وزارت خارجه خواست تا به لحاظ حقوقی از کشورهایی که بر ضد ملت ایران جنگ رسانه‌ای به راه انداخته‌اند، به خصوص عربستان سعودی شکایت کند.

علی بهادری جهرمی: دروغ‌پراکنی‌ها برای استمرار آشوب‌ها است

سخنگوی دولت نیز در واکنش به دروغ گویی‌ها و جوسازی‌های صورت گرفته در هفته‌های گذشته طی یادداشتی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری فارس گذاشت نوشت: « با فروکش کردن سناریوهای قبلی و عدم همراهی مردم با فراخوان‌های همه‌جانبه اغتشاش، رسانه‌های معاند که به‌دنبال استمرار آشوب و بر هم زدن آرامش شهروندان ایرانی هستند، مدام سوژه‌های جدیدی می‌تراشند و آن‌قدر این دروغ را تکرار می‌کنند و بازنشر می‌دهند و برای آن مصاحبه و توییت‌های رباتی ترتیب می‌دهند تا بلکه باورپذیر شود.

هرچند قاطبه شهروندان ایرانی پاسخ معاندان را می‌دهند و اگرچه تشت رسوایی این دروغ‌پراکنی‌ها از بام به زمین افتاده و رسانه‌های معاند را رسواتر از قبل کرده است، اما شوربختانه باید نوشت که در اثر این دسیسه رسانه‌ای و فقدان سنجه راستی‌آزمایی در فضای مجازی، برخی این جعلیات رسانه‌ای را باور کرده و در قبال آن واکنش‌های احساسی نشان می‌دهند.»

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به درخواست‌ها جهت برخورد چه بود؟

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در گفت و گوی ویژه خبری گفت: « در ارتباط با نشر اکاذیب در مقررات مختلف از جمله قانون مجازات اسلامی به این مهم توجه شده است و از باب نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اگر محقق شود قابلیت مجازات دارد. این موضوع به وسیله نامه، شکوائیه، یا عرایض، گزارش و هرگونه اوراق خطی صورت گیرد تعریف خاص خود را دارد. اکاذیب جمع است و اگر مفرد هم باشد آنهایی که مبادرت به ابراز سخن کذب کنند بعد از فصل الخطاب بودن و بعد از اینکه همه چیز مشخص است و بالتبع هیجانات و تشویشی ایجاد کنند و افرادی را به میدان بیاورند این موجب می‌شود که خللی در مسئله امنیت کشور ایجاد شود و این افراد باید پاسخگوی اقدام خود باشند.»

پایان پیام/

    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول