اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارائه گزارش جنایات جنگی اوکراین به سازمان ملل

کمیسیون ناظر حقوق بشر سازمان ملل دستکم دو جنایت جنگی ارتش اوکراین در بحبوحه درگیری با ارتش روسیه را ثبت کرد.

ارائه گزارش جنایات جنگی اوکراین به سازمان ملل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد دستکم دو جنایت جنگی ارتش اوکراین در بحبوحه درگیری با ارتش روسیه را ثبت کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نسخه اولیه و ویرایش نشده این سند که توسط کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق درباره اوکراین گردآوری شده، روز سه شنبه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد.

بر اساس این گزارش، دو مورد مستند شده این کمیسیون نشان می‌دهد که نیروهای مسلح اوکراین به اسرای روس شلیک، آن‌ها را مجروح و شکنجه کرده‌اند. هر دو مورد این جنایات جنگی در اوایل درگیری بین روسیه و اوکراین رخ داد.

اولین حادثه‌ای که کمیسیون سازمان ملل به آن اذعان کرده اواخر ماه مارس در روستای «مالایا روگان» در «خارکی‌یف» رخ داد. طی این جنایت جنگی، نیروهای اوکراینی به طور عمدی به پاهای سه اسیر ارتش روسیه از فاصله نزدیک شلیک کردند و در حین بازجویی یکی از آنها را با قنداق تفنگ مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

فیلم‌های منتشر شده از این جنایات نشان می‌دهد که بیش از ده‌ها اسیر جنگی روس مورد چنین بد رفتاری قرار گرفته‌اند و برخی از آنها  در جریان بازجویی اوکراینی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

یک حادثه مستند دیگر در روستای «دمیتروفکام» اطراف «کی‌یف» حین عقب نشینی نیروهای روس از منطقه رخ داد و طی آن یک نظامی اوکراین از فاصله نزدیک با شلیک سه گلوله یک نظامی ارتش روسیه را مجروح کرد. فیلمی دیگر نظامیان بی‌جان ارتش روسیه را نشان می‌دهد که با دست‌های بسته‌شده از پشت و زخمی در و احتمالا اعدام شده بودند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو به طور رسمی  استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.   رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه  اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول