اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کیوی مازندران به برزیل می‌رود/ تولید گل محمدی در اراضی شیب‌دار و ارتفاعات استان

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات کیوی مازندران به کشور برزیل خبر داد و گفت: زمینه صادرات مرکبات و کیوی به کشورهای روسیه، چین و هند فراهم شده است.

کیوی مازندران به برزیل می‌رود/ تولید گل محمدی در اراضی شیب‌دار و ارتفاعات استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمدمهدی برومندی در حاشیه گردهمایی مدیران معاونت امور باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی، مدیران باغبانی استان‌ها و اتاق اصناف کشاورزی ایران در بابلسر اظهار کرد: بخش باغبانی در کشور از حوزه‌های مهمی است که سالانه ۲۶ میلیون تن انواع محصولات باغی، سبزی و صیفی، گیاهان دارویی، گل و گیاه تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخل کشور سالانه بیش از سه میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور دارد.

وی ادامه داد: ۳۷ درصد اشتغال بخش کشاورزی در حوزه باغبانی است و با توجه به اهمیت این بخش راهکارها و برنامه‌های تحولی در بخش باغبانی خواهیم داشت.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و در این جنگ سفره مردم و بخش کشاورزی مورد هدف واقع شد باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه صادرات فراهم کنیم و پایانه‌های صادراتی مدرن برای تولید تجاری فراهم کنیم که اکنون مدرن‌ترین پایانه صادراتی کشور در مازندران وجود دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت تولید گل محمدی در اراضی شیب‌دار و ارتفاعات مازندران اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به مازندران بیشترین توجه به بخش کشاورزی شد و اعتبارات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به مازندران برای تولید نهال گواهی شده ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

برومندی با بیان اینکه طرح توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیبدار در سطح ۱۹هزار و ۴۴۹ هکتار  و اصلاح و نوسازی باغ‌های کشور در سطح ۲۳۰هزار هکتار از برنامه‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی  است، ادامه داد: اصلاح و توسعه باغ‌های زیتون در سطح ۱۶هزار و ۱۰۰ هکتار در دستورکار قرار دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات کیوی مازندران به کشور برزیل خبر داد و گفت: جلسه هماهنگی و تفاهم نامه برای صادرات این میوه با سفیر برزیل انجام شد. همچنین زمینه صادرات مرکبات و کیوی به کشورهای روسیه، چین و هند فراهم شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول