اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نگاهی به سریال «آتش سرد»/ ملودرامی خانوادگی و باورپذیر

این شب‌ها ملودرام اجتماعی «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه کنندگی علی مهام در حال پخش از شبکه دوم سیما می‌باشد، سریالی که در اقدامی تحسین برانگیز برای استفاده ناشنوایان و کم شنوایان بازپخش خود را همراه با زیرنویس پخش می‌کند.

نگاهی به سریال «آتش سرد»/ ملودرامی خانوادگی و باورپذیر

خبرگزاری فارس-گروه هنر و رسانه: «آتش سرد» که پیش از این قرار بود در ایام‌محرم و صفر به روی آنتن برود، درونمایه مذهبی دارد و  موضوعاتی دینی از امانتداری و نگهداری از مال یتیم گرفته تا قصاص را در داستانی خانوادگی بیان می‌کند و در لایه‌های زیرین داستان خود به مسائلی چون ازدواج جوانان و عشق هم می‌پردازد.

«آتش سرد» داستان دو شریک قدیمی است؛ محسن تاجیک که قیم برادرزاده همسرش است و سعید مفخّم. داستان از مراسم عقد پسر مفخم با دختر تاجیک آغاز می‌شود، شبی که رویا_ همسر حسابدار شرکت_ به خانه تاجیک رفته و از کلاهبرداری و پولشویی بزرگ مفخم در شرکت پرده برمی‌دارد. با آشکار شدن خلافکاری مفخم برای تاجیک رابطه این دو دوست به هم می‌خورد و سرنوشت ازدواج فرزندانشان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

سریال«آتش سرد» گرچه موضوعی تکراری دارد؛ اختلاف دو شریک بر سر مسائل مالی و مخالفت فرزندانشان با یکدیگر اما به مفهوم کلمه یک سریال خانوادگی است؛ خانواده محسن و خانواده سعید هر دو نمونه‌ای از یک خانواده اصیل ایرانی هستند. در هردو خانواده اصل مهم احترام به بزرگتر است؛ اسرا و آزاد هردو با وجود علاقه‌ای که به یکدیگر دارند هیچگاه رودرروی پدرانشان قرار نمی‌گیرند و حتی بخاطر حفظ حرمت آنها حاضر می‌شوند ازدواجشان را به تأخیر بیندازند.

از نکات جالب توجه داستان شخصیت زنان سریال است؛ منیره_ همسر محسن_ نمونه‌ای از یک مادر نمونه است، مادری که می‌کوشد در میان این اختلافات هم احترام شوهرش حفظ شود و هم احساسات دخترش خدشه‌دار نشود، او حتی در حق فربد_ برادرزاده اش_ با تمام وجود مادری می‌کند، از آنسو رویا_ زن بابک کریمی_ زنی مقتدر و جسور است که نمی‌خواهد شوهرش قربانی زدوبندهای مالی شود و به او انگیزه مبارزه برای افشای حق را می‌دهد.

سریال برای جذابیت بیشتر داستانش مدام شخصیت‌هایش را در معرض امتحان و انتخاب میان حق و باطل قرار می‌دهد، از این رو شخصیت‌هایش نه سفید مطلق هستند و نه کاملا سیاه و اینگونه برای مخاطب باورپذیر می‌شوند، از یکسو شخصیت‌های مثبتی چون محسن و پسرانش هم مرتکب اشتباه می‌شوند و از سوی دیگر سعید و پویا هم شخصیت‌هایی خاکستری اند، حتی بابک کریمی هم مدام در چالش میان باور کردن حرف های اطرافیانش و انتخاب حرف راست گرفتار است.

در پایان باید گفت «آتش سرد» سریالی خانوادگی است که بدور از هیاهو و با ریتمی آرام، داستان پرفراز و نشیبی را روایت می‌کند که ممکن است در زندگی هرفردی اتفاق بیفتد و از این جهت توانسته مخاطب عام تلویزیون را با خود همراه سازد، مخاطبی که منتظر است تا ببیند در پایان ۳۰ قسمت از یکسو سرنوشت زندگی مشترک اسرا و آزاد و پرونده کلاهبرداری مالی شرکت محسن و سعید و از سوی دیگر سرنوشت زندگی بابک و ضارب او چه خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول