اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت از مادران و کودکان در قانون جوانی جمعیت

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که دچار سوء تغذیه هستند با اجرای آزمون وسع خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی در مورد حمایت از این گروه اقدام می‌شود.

حمایت از مادران و کودکان در قانون جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی در جلسه هماهنگی ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: مادران باردار و شیرده و دارای کودکان زیر ۵ سال توسط دانشگاه علوم پزشکی فارغ از تحت پوشش بودن بهزیستی و کمیته امداد و بر اساس آزمون وسع شناسایی شده و خدمات سبد تغذیه‌ای رایگان و بسته بهداشتی به صورت ماهانه به آنها تعلق می‌گیرد.

وی شناسایی را به صورت فصلی و در راستای بازنگری سریع و اضافه شدن افراد نیازمند حمایت معرفی کرد و گفت: بهزیستی با حمایت ایتام، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به صورت نگهداری در مراکز و همچنین اجرای طرح امداد بگیر قدم مهمی در راستای کاهش سوءتغذیه در میان تحت پوشش برداشته است.

حسینی افزود: پایش رشد کودکان و همچنین وزن گیری مادران باردار از طریق مراقبت‌های روتین بهداشتی، آموزشی و مشاوره تغذیه مادران در زمینه نیازهای تغذیه‌ای کودک و مادر باردار و شیرده و  استفاده بهینه از سبد غذایی کودکان و مادران باردار، یکی از مهم‌ترین اقدامات بهداشتی و آموزشی در این برنامه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: آموزش مادران در زمینه گروه‌های غذایی و رهنمودهای غذایی نیز از اقدامات آموزشی این برنامه است.

وی از شناسایی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که دچار سوء تغذیه هستند با اجرای آزمون وسع خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی در مورد حمایت از این گروه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول