اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امنیت عامل اصلی رونق کسب و کار در جامعه است/سیره رفتاری پیامبردر جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امنیت عامل اصلی رونق کسب و کار در جامعه است اما افرادی فضا را دچار تنش کرده و آرامش جامعه را از بین می‌برند.

امنیت عامل اصلی رونق کسب و کار در جامعه است/سیره رفتاری پیامبردر جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با ماموستایان روستاهای منطقه هزارکانیان دیواندره و در مراسم گرامیداشت ماه ربیع و هفته وحدت که در مسجد محمد رسول الله هزارکانیان برگزار شد، با بیان اینکه رحمته‌للعالمین از القاب پیامبر مکرم اسلام است که در قرآن به آن اشاره شده، است، اظهار کرد: رحمت کلمه‌ای است که مسلمانان روزی چندین مرتبه در نمازهای خود تکرار می‌کنند و خداوند به رحمانیت معروف است.

وی رحمت در مورد پیامبر را مختص به مسلمانان ندانست و افزود: پیامبر عظیم‌الشأن رحمتی برای همه بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تبعیت و الگوگیری مسلمانان از پیامبر اسلام را واجب خواند و تصریح کرد: صفات اخلاقی پیامبر اسلام باید گفته و شنیده شود تا به الگوی رفتاری جامعه تبدیل شود.

وی از زندگی و رفتار پیامبر اسلام به عنوان بهترین و جامع‌ترین الگوی رفتاری نام برد و خاطرنشان کرد: مهربانی، آرامش‌بخش بودن و دلسوزی سه صفت بارز اخلاقی پیامبر مکرم اسلام است که باید از آن الگو بگیریم.

به گفته حجت‌الاسلام پورذهبی، پیامبر(ص) در برخورد با دیگران حتی مشرکان مهربان بودند و همین مسئله عامل مهم جذب مردم به ایشان می‌شد.

وی با بیان اینکه سیره پیامبر(ص) باید به الگوی رفتاری جامعه تبدیل شود، گفت:روحیه گذشت و مهربانی باید در خانواده، محل کار ترویج پیدا کند تا موجب تقویت روحیه دینی در جامعه شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به صفت آرامش بخش بودن پیامبر گفت: رفتار پیامبر(ص) آرامش‌بخش بود و به جامعه آرامش تزریق می‌کردند.

وی اذعان کرد: امنیت و آرامش از عوامل مهم در رونق کسب و کار در جامعه است اما افرادی در جامعه فضا را شلوغ و دچار تنش می‌کنند تا آرامش جامعه را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با انتقاد از برخی افراد که در جامعه نفرت‌پراکنی می کنند گفت: باید در جامعه همدیگر را دوست داشته باشیم و از ایجاد نفرت در جامعه پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سفر یکروزه خود به بخش سارال شهرستان دیواندره با روحانیون روستاهای کوله، گیزمیل علیا و سفلی، کپک و هزارکانیان دیدار کرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول