اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود 291 پروژه ورزشی و عمرانی نیمه تمام در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از وجود 291 پروژه ورزشی و عمرانی نیمه تمام در سطح استان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این پروژها بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وجود 291 پروژه ورزشی و عمرانی نیمه تمام در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ۲۵۲ مکان ورزشی در استان در حال احداث است که از این تعداد۱۳۰ مکان روباز شامل زمین چمن مصنوعی، چمن طبیعی می‌باشد.

وی افزود: تعداد ۱۱۶ مکان ورزشی سرپوشیده در دست ساخت خراسان جنوبی تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۹ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تعدادد۶۴ پروژه نیز بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد.

خسروی یادآور شد: برای بهره برداری رسیدن همه این پروژه های ورزشی و عمرانی خراسان جنوبی نیازمند اعتباری ببیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زیرساخت های ورزشی خراسان جنوبی متاسفانه آمار خوبی وجود ندارد و سرانه ورزشی استان ۵۳ صدم متر مربع است که نسبت به کشور بسیار پایین بوده و نیاز به توجه جدی مسئولان دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت:  تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در هیئت های ورزشی فعالیت دارند.

خسروی با اشاره به کسب ۲ مدال جهانی و یک مدال آسیایی ورزشکاران خراسان جنوبی در سال جاری افزود: هشت نفر از ورزشکاران استان عضو تیم ملی، ۳۱ نفر دعوت شده به تیم ملی و ۶۶ ورزشکار مدال آور در سطح کشور داریم.

وی از فعالیت ۲۸۳ باشگاه خصوصی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تعداد ۷۸ سمن ورزشی در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی، مذهبی و ورزشی و اجتماعی در  سال جاری به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال ۲۱ کارگاه توانمندسازی در استان با شرکت ۶۲ هزار و ۳۰۰ نفر برگزار سده است.

خسروی با اشاره به خریداری ۱۵ زمین ورزشی با کمک خیرین و بنیاد علوی در روستاهای خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی در استان افتتاح کردیم و تا پایان سال با تزریق اعتبارات نیز ۱۳ چمن مصنوعی دیگر در استان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول