اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر انگلیس درخواست‌ها برای استعفا را رد کرد

نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پر التهاب روز چهارشنبه پارلمان گفت، بابت اشتباهات دولتش عذرخواهی می‌کند اما اهل کناره‌گیری نیست.

نخست‌وزیر انگلیس درخواست‌ها برای استعفا را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پر التهاب روز چهارشنبه پارلمان این کشور با حملات تند حزب رقیب و درخواست برای استعفا مواجه شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان گفت، وعده‌های نخست‌وزیر حتی یک هفته نیز دوام نیاورده و اکنون که وزیر خزانه‌داری استعفای خود را اعلام کرده چرا تراس این کار را انجام نمی‌دهد؟

لیز تراس در پاسخ، حزب رقیب را به نداشتن ایده و طرح و برنامه جایگزین متهم کرد و گفت: «من یک فرد جنگجو هستم و اهل کنار کشیدن نیستم».

نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به اصلاحات لازم در اقتصاد انگلیس گفت: «حمایت نظامی از اوکراین باید ادامه یابد و راه برگشتی وجود ندارد».

استارمر در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با انتقاد از طرح‌های مالیاتی و «مینی بودجه» دولت گفت: «در حال حاضر کشور ما با ویرانی اقتصادی مواجه است».

تراس با طرح این ادعا که حزب کارگر از واقعیت‌ها فاصله دارد گفت: «بار دیگر بابت اشتباهات اقتصادی که رخ داده عذرخواهی می‌کنم اما بابت اشتباهات دیگران عذرخواهی نمی‌کنم. ما اقداماتی برای مقابله با شرایط سخت اقتصادی انجام داده‌ایم».

دفاع نخست‌وزیر انگلیس از عملکرد دولتش در حالی صورت می‌گیرد که حتی حدود صد نفر از نمایندگان هم‌حزبی او در پارلمان نیز خواستار برکناری وی شده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول