اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ایران بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان شد/ اقتصاد ایران سال آینده بزرگ تر می شود

صندوق بین المللی پول از افزایش 150 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2022 خبر داد و ایران را بیست و یکمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.

ایران بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان شد/ اقتصاد ایران سال آینده بزرگ تر می شود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل فارس، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می دهد ایران در سال 2022  جایگاه خود به عنوان بیست و یکمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ می کند.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2022 به بیش از  1599 میلیارد دلار می رسد که نسبت به سال گذشته افزایش 150 میلیارد دلاری خواهد داشت.

تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2021 بیش از 1449 میلیارد دلار اعلام شده است.

* ایران بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان

بر این اساس در رتبه بندی 192 کشور جهان، ایران در رتبه بیست و یکم از نظر حجم تولید ناخالص داخلی خود در سال 2022 قرار گرفته که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

بر این اساس، تولید ناخالص داخلی ایران از 171 کشور در جهان کمتر است و تنها 20 کشور تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران دارند.

 تولید ناخالص داخلی کشورهایی مانند استرالیا، بلژیک، اتریش، قطر، نروژ، سوئد، سوئیس، امارات، یونان، فنلاند و بلاروس از ایران کمتر است.

* چین بزرگ‌ترین اقتصاد جهان

چین با تولید ناخالص داخلی 30 هزار و 74 میلیارد دلاری در رتبه نخست جهان قرار گرفته و آمریکا با 25 هزار و 35 میلیارد دلار در رتبه دوم و هند با 11 هزار و 665  میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

پس از آنها به ترتیب ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، انگلیس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، مکزیک، کره جنوبی، کانادا، اسپانیا، عربستان، تایوان، مصر و استرالیا در جایگاه های چهارم تا بیستم قرار دارند.

* اقتصاد ایران سال آینده بزرگ تر می شود

این گزارش پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2023 نیز با رشد 90.8 میلیارد دلاری نسبت به سال 2022 مواجه شود و به 1690 میلیارد دلار برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول