اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس‌لرزه‌های شهادت «عدی التمیمی» برای رژیم صهیونیستی

شهادت «عدی التمیمی» جوان فلسطینی که شب گذشته در هنگام انجام دومین عملیات در کمتر از ده روز اخیر، به شهادت رسید، آتش به جان صهیونیست‌ها انداخته و با واکنش شدید مردم همراه شده است.

پس‌لرزه‌های شهادت «عدی التمیمی» برای رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ فتانه غلامی- شب گذشته (چهارشنبه شب)، نظامیان صهیونیست پس از نزدیک به ده روز تعقیب و گریز عامل عملیات شعفاط که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن یک نظامی دیگر، منجر شد، اعلام کردند که وی را در هنگام انجام عملیاتی جدید به شهادت رسانده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، «عدی التمیمی» جوان فلسطینی که به گفته رژیم صهیونیستی عامل عملیات هفته پیش شعفاط بود، در ورودی شهرک صهیونیست‌نشین «معالیه ادومیم» در شرق قدس اشغالی، شب گذشته به شهادت رسید. نظامیان صهیونیست پس از تیراندازی به التمیمی، اجازه ندادند آمبولانس وارد این منطقه شود و در نتیجه خونریزی شدید، وی به شهادت رسید. 

رسانه‌های عبری می‌گویند که التمیمی شب گذشته در هنگام یک عملیات جدید در حالی که یک نگهبان اسرائیلی را در ورودی معالیه ادومیم هدف گلوله قرار داد و وی را زخمی کرد، هدف گلوله نظامیان قرار گرفت و به شهادت رسید. 

به اعلام رادیو ارتش صهیونیستی، یک فلسطینی دیگر هم در این تیراندازی همراه التمیمی بوده است که موفق شد فرار کند و نظامیان اسرائیلی در حال حاضر، در تعقیب وی هستند.

تصاویر لحظه به شهادت رسیدن این رزمنده فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است. 

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در پی عملیات موفق عدی التمیمی علیه یک مرکز ایست و بازرسی ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه فلسطینی شعفاط در شمال شهر قدس واقع در کرانه باختری را شکست نیروهای این رژیم توصیف کرده بود. وی شنبه شب دو هفته پیش با خودروی خود در مرکز ایست و بازرسی یاد شده توقف و از خودرو پیاده شده و به سمت نظامیان صهیونیست تیراندازی کرده بود.

پس از اعلام شهادت عدی التمیمی و انتشار تصاویر لحظه به شهادت رسیدن او، درگیری‌ میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهرها و مناطق مختلف در قدس اشغالی و کرانه باختری از سرگرفته شد و صهیونیست‌ها شب پر تنشی را پشت سر گذاشتند.

شهادت این جوان فلسطینی ۲۲ ساله، که نزدیک به ده روز، رژیم صهیونیستی مدعی برخورداری از پیچیده‌ترین سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی را به ستوه درآورده بود، نیز نتوانست، آتش مقاومتی را که او به پا کرده است، را خاموش کند و جوانان فلسطینی را در حمایت از راه او به خیابان‌ها کشانده است.

بخشی از واکنش‌ها در فلسطین به خبر شهادت التمیمی در ادامه می‌آید:

جنبش جهاد اسلامی

«خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به شهادت التمیمی تصریح کرد که نحوه به شهادت رسیدن این قهرمان شهادت طلب، مایه سربلندی مردم فلسطین، امت اسلام و همه آزادگان جهان است و خون این جوان بیت‌المقدس،چراغ راه همه مجاهدان و انقلابیون خواهد شد.

جنبش حماس

«محمد حماده» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در شهر قدس نیز گفت: شهید عدی التمیمی، در قلب هر فلسطینی، مایه افتخار و مجد است و نسل‌ها از او سخن خواهند گفت. اقدام قهرمان عدی التمیمی در انجام یک عملیات دیگر در قلب قدس، آن هم در زمانی که تحت تعقیب بود، تحقیر مجدد اشغالگران بود و برای آن‌ها عواقب دارد. 

وی افزود: عملیات عدی التمیمی از شگفتی‌های بسیاری خبر می‌دهد که جوانان انقلابی ما برای انتقام آنچه اشغالگران و شهرک‌نشینان علیه مسجد مبارک الاقصی انجام می دهند، از خود نشان خواهند داد.

جنبش حماس همچنین با انتشار بیانیه‌ای ضمن ادای احترام به روح شهید التمیمی، از مردم فلسطین خواست که اشغالگران را در هر کجا که می‌توانند، هدف قرار دهند. 

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: قهرمانی‌های متوالی قهرمانان، مجاهدان و رزمندگان ما در قدس و کرانه باختری اشغالی، چراغ راه کسانی است که در پشت سر آن‌ها حرکت خواهند کرد و تا زمانی که اشغالگر در سرزمین ما بماند و به مقدسات ما را هتک حرمت کند، یک رعب و وحشت دایمی و مستمر را تجربه خواهد کرد. 

در این بیانیه آمده است: اگر عدی امروز در فلسطین به فیض شهادت نائل آمده، در فلسطین هزار هزار عدی وجود دارد. لذا  هرکس تصمیم گرفت به مقدسات اهانت و احساسات مردم ما را در مقدس‌ترین حریم تحریک کند، باید منتظر پاسخ های تکان دهنده مردم ما و نیروهای سرسخت مقاومت آن‌ها باشد.

در این بیانیه آمده است: «ما از مردم خود در نوار غزه می‌خواهیم که دقیقاً ساعت دوازده بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی) در تمامی خیابان ها، مؤسسات و میادین، یک دقیقه برای ادای احترام به این قهرمان بایستند. 

درگیری جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها 

منابع آگاه محلی شب گذشته اعلام کرد که در نزدیکی اردوگاه «عوفر» در «بیتونیا» واقع در غرب رام‌الله، جوانان فلسطینی با اشغالگران درگیر شدند.

منابع رسانه‌ای عبری، شب گذشته از تیراندازی به سوی پادگان «عوفر» در اراضی فلسطینی واقع در غرب رام الله خبر دادند. 

منابع رسانه‌ای، همچنین از درگیری جوانان فلسطینی با اشغالگران در اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل خبر دادند.

همچنین در شهرک «العیزریه» در قدس اشغالی، فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها درگیر شدند و به خودروهای صهیونیست‌ها اجازه حرکت در خیابان‌ها را ندادند.

 

همچنین گزارش‌ها و تصاویری از درگیری جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان صیهیونیست در شهرک «حواره» و ورودی شهرک «بیتا» در جنوب نابلس، ورودی شهرک «الرام» در شمال قدس اشغالی و «باب الزاویة» در مرکز الخلیل منتشر شده است. همچنین منابع محلی از تیراندازی به سوی اشغالگران در شهرک «بیت ایل» در شمال البیره خبر دادند.

 

 

پیمان جوانان فلسطینی برای ادامه راه شهید التمیمی از غزه تا کرانه باختری

شمار زیادی از جوانان فلسطینی در جنین و اردوگاه آن، با شهید التمیمی، تجدید پیمان کردند و اعلام کردند که راه او را ادامه خواهند داد.

 

 

 

در شهرک سلواد واقع در شمال رام‌الله نیز جوانان فلسطینی در اعلام همبستگی با شهید التمیمی، راهپیمایی خودرویی انجام دادند.

 

 

جوانان فلسطینی در شهرهای مختلف کرانه باختری و قدس با آمدن به خیابان، خواستار اعلام نافرمانی مدنی فراگیر و عزاداری برای این شهید در روز پنجشنبه شدند.

در مرکز رام‌الله نیز جوانان فلسطینی با انجامی یک راهپیمایی خودرویی و پخش آهنگ‌های حماسی، با التمیمی علیه اشغالگران تجدید پیمان کردند.

 

 

جوانان فلسطینی در اردوگاه «الدهیشه» در جنوب بیت‌لحم نیز در پی اعلام شهادت این رزمنده ۲۲ ساله فلسطینی، با سردادن شعار و فریاد به خیابان آمدند.

 

ساکنان اردوگاه شعفاط نیز، پس از اعلام خبر شهادت التمیمی با سر دادن شعار به سوی منزل شهید التمیمی رفتند تا به خانواده او ضمن تبریک شهادت فرزندشان، بگویند که با آن‌ها اعلام همبستگی ‌می‌کنند.

 

ساکنان نوار غزه نیز برای ادای احترام به روح این شهید مقاومت به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از راه او فریاد سردادند.

 

فراخوان  عزای عمومی و نافرمانی مدنی در روز پنجشنبه

مساجد اردوگاه شعفاط در شهر قدس نیز ضمن بزرگداشت شهید التمیمی، امروز را روز نافرمانی مدنی اعلام کردند.

گروه‌های ملی و اسلامی در قدس نیز با انتشار بیانیه‌ای، امروز (پنجشنبه، ۲۰ اکتبر) را روز عزای عمومی و نافرمانی مدنی اعلام کردند و خواستار برافراشته شدن پرچم‌های سیاه بر در موسسات و منازل و برگزاری مراسم عزاداری در کلیه مدارس شد.

گروه مقاومت «عرین الاسود» (بیشه شیران)، نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از مردم خود در شهر نابلس و سراسر کرانه باختی و قدس می‌خواهیم که در ساعت ۱۲:۳۰ امشب از منازل خود بیرون آینده چه بر پشت بام منازل و چه در خیابان و هر مکان دیگری، به این قهرمان فلسطینی ادای احترام کنند.

جوانان فلسطینی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی از باب العامود و شهرک سلوان در شهر قدس گرفته تا نابلس و الخلیل و ... نیز به این فراخوان پاسخ مثبت دادند و با سردادن شعار و تکبیر به شهید التمیمی، ادای احترام کردند.

امروز پنجشنبه نیز، مردم فلسطین در قدس اشغالی و مناطق مختلف کرانه باختری به این فراخوان برای اعتصاب و نافرمانی مدنی لبیک گفتند.

 

مدارس در نوار غزه نیز امروز با برگزاری مراسمی به روح شهید التمیمی ادای احترام کردند. 

 

 

 

از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای، امروز از درگیری شدید جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در جاده ارتباطی میان دو شهرک «بدّو» و «الجیب» در شمال قدس خبر دادند.

 

 

همچنین تصاویری از اقدام جوانان فلسطینی در بستن ورودی اصلی «بیرزیت» در شمال رام‌الله در واکنش به شهادت التمیمی و تاکید بر ادامه راه مبارزه با اشغالگران منتشر شده است.

 

 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول