اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آمریکا به‌جای احیای برجام می‌خواهد بر فعالیت‌های ضد دولتی در ایران تمرکز کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت آمریکا علاقه خود را به گفت‌وگوهای احیای برجام از دست داده و قصد دارد بر حمایت از فعالیت‌های ضد دولتی در ایران تمرکز کند.

مسکو: آمریکا به‌جای احیای برجام می‌خواهد بر فعالیت‌های ضد دولتی در ایران تمرکز کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ایالات متحده اساساً علاقه خود را به گفت‌وگوها درباره احیای برجام از دست داده و قصد دارد بر حمایت از فعالیت‌های ضد دولتی در ایران تمرکز کند. 

وی افزود: این (مسئله) بار دیگر این واقعیت را که آمریکا قادر نیست به عنوان یک شریک قابل اعتماد عمل کند، مورد تاکید قرار می‌دهد. 

این دیپلمات روس همچنین در اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا در حمایت از اغتشاشات در ایران، گفت: ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) اتحادیه اروپا حکم به اعمال تحریم‌ علیه "عاملان نقض حقوق بشر در ایران" داد. علاوه بر محکوم کردن تحریم‌های جدید که غیرقابل قبول هستند، می‌خواهیم به اتحادیه اروپا نسبت به تشدید بیشتر روابط با تهران هشدار دهیم. 

وزارت خارجه روسیه در خصوص شایعات پیرامون استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی در درگیری‌های اوکراین هم اعلام کرد: این چیزی بیش از مجموعه‌ای از استنباط‌ها و ادعاهای بی‌اساس نیست. 

پیش‌تر، ند پرایس سخنگوی وزرات خارجه آمریکا گفت «توافق هسته‌ای ایران» در حال حاضر تمرکز آمریکا نیست و اذعان کرد دولت این کشور در عوض بر حمایت از اغتشاشگران در ایران تمرکز کرده زیرا به ادعای او تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای به بن‌بست دیگری رسیده است.

اذعان این مقام آمریکایی به تمرکز واشنگتن روی حمایت از اغتشاشگران در شرایطی انجام شده که جو بایدن از زمان کارزار انتخاباتی مدعی بود که خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای برجام و کنار گذاشتن سیاست «کارزار فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران است. 

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول