اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۱۷۹ میلیارد تومان مالیات در خراسان‌جنوبی بخشوده شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اعلام کرد: در ۶ ماه نخست امسال فعالیت‌های اقتصادی این استان مشمول بیش از ۱۷۹ میلیارد تومان بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش و معافیت‌های قانونی شده‌ است.

۱۷۹ میلیارد تومان مالیات در خراسان‌جنوبی بخشوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر احسانی‌مهر، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: نیمه نخست امسال هفت هزار و ۳۷۹ پرونده به مبلغ ۱۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشمول بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش و معافیت‌های قانونی شده‌ که از این تعداد مبلغ ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شامل بخشش جرایم مالیاتی و ۱۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معافیت ماده ۱۴۱ و ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات در استان خراسان جنوبی وصول شد گفت: از این مقدار ۳۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مالیات‌های مستقیم و ۳۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده بوده‌ است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: در مجموع وصول مالیات در ۶ ماه نخست امسال از محل شناسایی و جذب منابع مالیاتی سهم استان و وصول معوقات مالیاتی، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد رشد داشته است که از محل هزینه‌کرد آن می‌توان خدمات و فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی شهری، روستایی و عشایری در سطح استان را توسعه داد.

وی درخصوص مصارف و هزینه‌کرد مالیات در ۶ ماه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

احسانی‌مهر گفت: ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد که ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد همچنین در این مدت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق روستایی فاقد دهیاری واریز شده که ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: امسال ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان واریزی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد افزایش یافته و به‌صورت ماهانه و مستقیم این اعتبارات توسط اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به حساب نهادهای مربوطه واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار میلیارد تومان برای توسعه ورزش، ۶۰۰ میلیون تومان برای خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع بند (الف) ماده (۵۹) قانون برنامه پنج ساله ششم و ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای توسعه و تجهیز پارک علم و فناوری همچنین ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری واریز شده است.

وی افزود: امسال درخصوص عملکرد سال گذشته مودیان مالیاتی تعداد ۴۲ هزار و ۸۸۸ اظهارنامه توسط اشخاص حقیقی (مشاغل و کسبه)، ۲ هزار و ۶۹۱ اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) و هشت هزار و ۳۵۵ اظهارنامه توسط املاک اجاری توسط مؤدیان به‌صورت الکترونیکی تکمیل و ارسال شده که در مجموع نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

احسانی‌مهر درباره اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی (مشاغل و کسبه) گفت: با توجه به برنامه‌های حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور از مشاغل و کسبه، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای استفاده از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مانند قطعی شدن مالیات بدون رسیدگی، نیاز نداشتن به دفاتر ثبت اسناد فراهم شده که استقبال گسترده مشاغل و کسبه استان را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: ۳۲ هزار و ۷۳۹ فقره یعنی ۷۷ درصد مشاغل و کسبه از این تسهیلات استفاده کردند همچنین از تعداد اظهارنامه‌ها و تبصره‌های ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم ارائه شده، ۳۲ هزار و ۵۰۹ فقره یعنی ۷۶ درصد آنها مالیات صفر اظهار کردند که برابر شرایط و ضوابط از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول