اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

معاون سیاسی موتلفه: رزمایش سپاه در ارس مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران بود

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: رزمایش سپاه در منطقه ارس از نمونه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران در خنثی‌سازی توطئه تجزیه‌طلبانه زاهدان و اغتشاشات طراحی‌شده اتاق‌های فکر استعمارگران، موساد و MI6 است.

معاون سیاسی موتلفه: رزمایش سپاه در ارس مانور قدرت جمهوری اسلامی ایران بود

مهدی عرب صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته گذشته در منطقه ارس گفت: از نمونه های اقتدار جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی توطئه تجزیه طلبانه زاهدان، اغتشاشات طراحی شده اتاق‌های فکر استعمارگران، موساد و MI6 همزمان با پاسخ نظامی مناسب و مقتدر به تروریست‌های کومله، چنین مانور عظیمی است.

وی افزود: این مانور که در کنار رود ارس برگزار شد، اقتدار نظامی ایران را نشان داد و امروز دشمنان ملت ایران که با هرچه توان دارند به میدان آمده‌اند، دریافته اند که حاکمیت و مردم در جمهوری اسلامی ایران بر خطوط قرمز خود که تمامیت ارضی و منافع ملت است کوتاه نمی آیند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اسرائیلی خواندن منشأ تحرکات نظامی مرزهای شمال غربی اظهار کرد: این یک نقشه صهیونیستی و غربی برای قطع دسترسی ایران به اروپا به ویژه شرق اروپا،‌ دریای سیاه،‌ روسیه و گرجستان است و تغییرات ژئوپلتیکی توسط ائتلاف برخی کشورهای منطقه و تلاش در فعال نمودن جریان های تجزیه طلب پان ترک و پان کُرد در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند که با هوشمندی مردم غیور آذری زبان و هموطنان کُرد ما با شکست مواجه شده است.

عرب صادق تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برخورد قاطع با تلاش برخی کشورهای منطقه در گسترش ناتو و اسرائیل تا مرزهای ایران، پیشروی تا دریای خزر و نیز برای قطع مسیر ترانزیت کالا و انرژی، هوشمند و استوار است و ما این کانال زنگزور را دالان ناتو می‌دانیم که هدف احداث آن تحت فشار گذاشتن کشورمان از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کشورهای منطقه اجازه نمی‌دهند سودجویان با رویکرد منفعت طلبی اقتصادی و سیاسی، باعث نفوذ اسرائیل در منطقه و شکل دهی اسرائیل دوم بشوند؛ دولت‌های سودجو در منطقه ما سرنوشت دولت اوکراین را ببیند و خود و ملت خود را بازیچه دست اسرائیل و ناتو نکنند.

عرب صادق با بیان اینکه دولت‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید به توافقنامه و آتش بس فیمابین خود پایبند باشند، گفت: دولت ارمنستان نیز ارتباط امن بین نخجوان و آذربایجان را بدون حضور نیروهای خارجی کشور ثالث و یا کانال زنگزور تضمین نماید و ابهامات موجود در این توافقنامه را با رویکردهای دیپلماتیک حل کند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پایان با مفید خواندن کنسولگری ایران در کاپان مرکز استان سیونیک و نزدیک مرز ایران، بیان کرد: تأسیس این کنسولگری ضمن ارسال پیام به برخی کشورهای منطق مبنی بر جدیت جمهوری اسلامی ایران در حفظ مرز مشترک خود با ارمنستان، زمینه‌ساز تسهیل، تسریع و تقویت روابط بین ارمنستان و ایران نیز می شود و به ارمنستان هم پیشنهاد می‌کنیم مانند ترکیه و آذربایجان،‌ در تبریز کنسولگری تأسیس نمایند.

پایان پیام/ ت 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول