اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اکبرپور: در ایران سلیقه‌ای پنالتی می‌گیرند/ بازیکنان استقلال باید فداکاری بیش‌تری داشته باشند

بازیکن اسبق استقلال گفت: بازیکنان باید باید با فداکاری بیش‌تر و حساب‌شده در زمین کار کنند.

اکبرپور: در ایران سلیقه‌ای پنالتی می‌گیرند/ بازیکنان استقلال باید فداکاری بیش‌تری داشته باشند

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تساوی بدون گل استقلال مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: آلومینیوم دفاعی کار کرد و آمده بود که یک امتیاز از این بازی بگیرد که به نتیجه هم رسید.

پنالتی نمی‌گیرند و برای خودشان هم استدلال دارند

وی افزود: استقلال از ابتدای بازی حملاتی را تدارک دید و موقعیت‌هایی هم داشت اما نتوانست از موقعیت‌های خودش استفاده کند. این مساوی به ضرر استقلال بود. درست است که هنوز فرصت دارد تا به صدر جدول برسد اما نباید به این راحتی این سه امتیازها را از دست بدهد.

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه این تیم باز هم مقابل حریفی که بسته و دفاعی بازی کرد، به مشکل خورد، عنوان کرد: در بازی قبلی استقلال دقایق آخر به گل رسید. در این بازی هم درست است داور توپی را که در مسیر دروازه بود و به دست بازیکن حریف خورد را پنالتی صددرصد نگرفت اما حملات استقلال باید موقعیت‌های صددرصد ایجاد کند تا بتوانند به گل برسند. باید با مهاجمان و هافبک‌ها برای هماهنگی بهتر، بیشتر کار شود.

وی در خصوص داوری این دیدار تصریح کرد: دیگر نمی‌دانیم پنالتی چگونه است. در لیگ‌های دیگر این را پنالتی می‌گیرند، در ایران یک موقع می‌گیرند یک موقع نمی‌گیرند. برای خودشان هم استدلال‌هایی دارند و کارشناسی می‌کنند که این پنالتی نبود. با اینحال استقلال باید با قدرت بیشتری کار کند تا اگر پنالتی هم گرفته نشد، نتیجه به ضرر تیم نشود.

بازیکنان استقلال باید حساب شده بازی کنند

اکبرپور در مورد تعویض‌های استقلال مقابل آلومینیوم و اینکه آیا کمکی به تغییر جریان بازی کرد، گفت: جلالی باید زودتر وارد زمین می‌شد چون می‌توانست کمک کند. حردانی هم می‌توانست زودتر وارد زمین شود تا بازی رو به جلوتر شود. در خط حمله هم نباید بابایی تعویض می‌شود. او برای تیم‌های حریف می‌تواند هر لحظه خطرساز شود.

وی در خصوص مشکل شوتزنی تیم، اظهار داشت: این یک تکنیک فردی است و بازیکن باید دقت لازم را داشته باشد. بازیکن خودش می‌داند که این توپ گل نمی‌شود یا درصدِ شانس کمی دارد. نباید رفع مسئولیت کنند. باید از هر توپ به نحو احسن استفاده کنند. شاید همان توپی را شوت می‌زنند، با یک بغل پا تبدیل به یک موقعیت گل شود. باید با فداکاری بیشتر و حساب شده بازی کنند. بازیکن باید ببیند آیا این توپ ارزش شوت زدن دارد یا اینکه اگر پاس بدهد، بهتر است.

از حربه‌های کشورهای عربی استفاده می‌کنیم

کارشناس فوتبال در مورد شرایط فاز هجومی استقلال، عنوان کرد: استقلال برای ایجاد موقعیت چند برنامه مانند شوت زدن، ارسال، دور زدن بازیکن حریف، پاس کاتبک، پاس عمقی و پشت دفاع و... را انجام داد ولی می‌توانستند بهتر کار کنند و عجله نداشته باشند. به عنوان مثال بازیکن استقلال دفاع حریف را دور می‌زد اما عجله می‌کرد و سُر می‌خورد یا پاسی که داده می‌شد آنطور نبود که موقعیت گل بسازد.

وی افزود: از طرفی آلومینیوم هم دفاعی بازی می‌کرد. در این بازی‌ها اگر یک توپ گل شود، ممکن است گل‌های بعدی راحت‌تر زده شوند. طبیعتا هرچه زمان از بازی بگذرد، بازیکنان هم احساسی می‌شوند و تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند. بنابراین بردن سخت‌تر می‌شود.

اکبرپور در مورد اعتراض اعضای استقلال به وقت کشی تیم حریف، گفت: زمانی به کشورهای عربی ایراد می‌گرفتیم، الان خودمان از همان حربه‌ها استفاده می‌کنیم. تیم‌ها می‌خواهند هرطور شده یک امتیاز را با بازی دفاعی، وقت کشی، روی اعصاب مربیان و بازیکنان مقابل رفتن یا صحبت با داور، بگیرند. شما ببینید یک نفر اعتراض می‌کند، داور به کنار زمین می‌آید تا به مربی کارت یا تذکر بدهد. این هم مانند وقت کشی درون زمین، باعث می‌شود بازی از آب و تاب بیفتد.

پایان پیام/ ت 2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول