اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

آماده شدن بیش از 40درصد از سریال سلمان/ اثری درخشان که پیوند دهنده نسل‌ها می‌شود

امرالله احمدجو در حاشیه دومین شب سینمای سوره با اشاره به سریال تلویزیونی سلمان گفت: بیش از 40درصد از این سریال آماده شده است.

آماده شدن بیش از 40درصد از سریال سلمان/ اثری درخشان که پیوند دهنده نسل‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری فارس امرالله احمدجو کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس در حاشیه دومین شب سینمای سوره که شب گذشته در محل حوزه هنری برگزاری شد با اشاره به سریال تلویزیونی سلمان گفت: بیش از 40درصد از این سریال آماده شده است.

*سلمان اثری درخشان و پر فراز و نشیب

احمدجو درباره این سریال گفت، ابتدا گمان می‌کردم به واسطه زندگی فرهنگی و غیر اکشن(کمتر دراماتیک) این شخصیت تاریخی نشود برای آن سریال ساخت. فکر می‌کردم نهایتا به اندازه یک فیلم سینمایی ظرفیت داشته باشد، اما وقتی فیلمنامه را خواندم با اثری درخشان و پر فراز و نشیب روبرو شدم. اثری که سال‌ها دیده خواهد شد و پیوند دهنده نسل‌ها می‌شود. همین باعث شد به آقای میرباقری پیشنهاد بدهم که در کنارشان باشم.

*بزرگترین سریال تاریخ تلویزیون

به گزارش فارس سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری توسط زلال فیلم و به سفارش مرکز سیما فیلم ساخته می‌شود. این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر در سه فصل ایران دوران ساسانی، بیزانس و صدر اسلام می‌پردازد.

میرباقری چند وقت پیش درباره این سریال گفته بود:

 سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گرانقدر، روایتی است از ایران ِعهد ساسانی، جستجو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه عظیم، وقایع ِپس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را در برمی‌گیرد.

این پروژه از زوایایی چون در بر گرفتن چند دوره تاریخی-تمدنی و پرداختن به زمانی طولانی (حیات تا ممات)، بزرگترین سریال تاریخ تلویزیون به شمار می‌آید.

تصویربرداری این سریال از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرک‌های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه داشته و هم اکنون بیش از 40درصد آن آماده شده است.

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشورهای تونس، ارمنستان، مراکش، یونان و…) و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول