اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک در کرمان

عملیات اجرایی احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با مشارکت بخش خصوصی و بانک ملی ایران در ماهان آغاز به‌کار کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران امروز در آیین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر در ماهان اظهار داشت: ما از ابتدای دولت جدید قول‌های مشخصی در نظام بانکی داده‌ایم و تعهد اولیه نظام بانکی این بود که تنها به خلق بنگاه کمک کنیم و در  اداره بنگاه دخالتی نداشته باشیم

وی با اشاره به اینکه ما از ادارهبنگاه ها در حال خارج شدن هستیم  این تعهد ما با دولت بود و مقام معظم رهبری است، گفت: از اداره چهار شرکت خارج شده‌ایم و سه شرکت را بورسی کرده‌ایم و در آستانه واگذاری یک شرکت دیگر خودمان در بورس هستیم و قصد نداریم در هیچ بنگاهی باقی بمانیم و وظیفه خلق بنگاه‌مان را فراموش نکرده‌ایم.

فرزین با اشاره به اینکه این پروژه در تامین مالی مراحل سختی را طی کرده است، افزود: ایجاد شهرک فتوولتائیک یک آرزو در ایران است.

وی عنوان کرد: ایران بزرگترین مصرف کننده انرژی است و در برنامه ششم توسعه کشور قرار بود ۵ درصد از انرژی کشور را در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر تولید کنیم که در پایان این برنامه تنها یک درص محقق شده است و ما در این زمینه عقب هستیم و باید با سرعت بیشتری به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: با افتتاح این پروژه ماهان کرمان به محور انرژی کشور تبدیل خواهد شد.

  وی تصریح کرد: این پروژه با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری بانک ملی انجام می‌شود و در طرح توسعه خود به ۲۵هزار میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول