اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

موادفروش‌ها دست این طلبه را شکستند، اما 400 معتاد را ترک داد+عکس

حجت‌الاسلام سهرابی وقتی به محله حاشیه‌نشین قزوین رفت، هنوز این محله جزو شهر نشده بود و ده‌ها مشکل داشت. حتی درهای مسجد بسته بود. او تلاش کرد و با همراهی مردم شهرک بهار قزوین پا گرفت و بسیاری از مشکلاتش حل شد.

موادفروش‌ها دست این طلبه را شکستند، اما 400 معتاد را ترک داد+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک بهار قزوین است. او ۶ سالی هست که در این محله حاشیه شهر قزوین مستقر شده و برای خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای فرهنگی اجتماعی محله تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، امام محله شهرک بهار قزوین

محله حاشیه‌ای را جزیی از شهر کردیم

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این منطقه قبلاً جزو شهر نبود و با پیگیری‌های فراوان این امام محله، جزو شهر شد. در این منطقه، دو مسجد وجود دارد؛ مسجد امام حسن مجتبی(ع) و محمد رسول الله (ص) که دو طلبه دیگر نیز در کنار حجت‌الاسلام سهرابی برای رونق محله تلاش می‌کنند.

وی افزود: زمانی که وارد این محله شدم، هنوز جزو شهر محسوب نمی‌شد و مشکلات فراوانی داشت؛ اولین مشکل محله، بسته بودن مسجد بود که به علت سرقت‌های متعدد اموال مسجد و به خاطر جلوگیری از ورود سگ‌های ولگرد بسته شده بود که با ورود و پیگیری، مسجد باز و رونق پیدا کرد و در این سال‌ها نیز بسیاری از مشکلات مسجد رفع شده و آن را توسعه دادیم و دیوارهای آن را کامل کردیم.

خرید و فروش زمین و مسکن در شهرک آزاد شد

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک بهار قزوین افزود: برای آن که این محله، جزیی از شهر شود، سه سال پیگیری شد و امروز این منطقه از امکانات شهری برخوردار است؛ از آزادی خرید و فروش زمین و مسکن تا آسفالت محلات، روشنایی کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز صورت گرفت. همچنین نصب و جانمایی سطل زباله و نظافت این منطقه حاشیه‌ای، مصوب شد و بسیاری از مشکلات رفت و آمد حل شد.

مواد فروشان از سطح شهرک جمع شدند

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بسیاری از مسئولان شهری و استانی را پای کار آورده و به این محل دعوت کرده است تا بلکه باری از دوش اهل این محله بردارد، گفت: با مشاهده وضعیت اعتیاد در این محل و حضور موادفروشان که مهم‌ترین عامل گسترش اعتیاد بودند، علیه آنان اقدام کردیم و با پیگیری‌های فراوان عده‌ای از موادفروشان دست از کار خود برداشتند. دو نفر دست بردار نبودند که به کلانتری معرفی و بساطشان جمع شد. این اقدام موجب شد تا یکی از مهم‌ترین عوامل اعتیادزایی در این منطقه جمع آوری شد.

مواد فروشان دست این طلبه را شکستند

سهرابی با بیان اینکه البته رسیدن به این مرحله کار آسانی نبود و این افراد تهدیدها و مشکلات بسیاری برایم ایجاد کردند، گفت: یک بار دستم را شکستند و یک بار نیز چهار چرخ ماشین و وسایلم را بردند، اما کوتاه نیامدم و پای کار اعتیادزدایی از محله ایستادم تا به نتیجه رسید.

۴۰۰ معتاد ترک کردند

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک بهار قزوین تصریح کرد: علاوه بر مبارزه با پخش و فروش مواد مخدر، در زمینه ترک اعتیاد نیز تلاش‌های بسیاری کردیم و با کمک مردم، در این ۶ سال توانستیم، ۴۰۰ معتاد را با همراهی و همکاری قوه قضاییه و کمیته امداد و کمک‌های خیرین به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کنیم. در کنار معرفی به کمپ مخارج ترک اعتیاد و هزینه خانواده‌های معتادین را نیز تأمین کردیم و تا حد امکان سعی کردیم تا از افرادی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن قهرمانان پاک برای معتادینی که موفق به ترک شده‌اند، یکی از همین راه‌های و مشوق‌ها برای پاک ماندن است، گفت: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نیز با کمک جمعی از نظامی‌ها و مأموران مبارزه با مواد مخدر هر دو سه ماه یکبار انجام می‌شود و پدر و مادرها با راه‌های کنترل و پیشگیری از اعتیاد آشنا می‌شوند.

زندانیان غیرعمد با کمک مسجد آزاد شدند

سهرابی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ خانواده زیر پوشش ما هستند و به صورت ماهانه به آنان رسیدگی می‌شود، گفت: بسته‌های معیشتی با کمک نهادهای دولتی و خیرین به صورت نقدی و غیرنقدی تهیه و میان آنان توزیع می‌شود. برای دانش آموزان نیازمند هم لوازم التحریر تهیه می‌کنیم و تعداد زیادی از بیماران نیز که نیاز به درمان و نیاز به هزینه درمان دارند، یاری‌رسانی می‌شوند. تعدادی زندانی غیرعمد نیز با کمک مسجد به آزادی رسیده و به آغوش خانواده برگشته‌اند.

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک بهار قزوین با قوه قضائیه همکاری دارد و گروهی متشکل از او و تعدادی از افراد معتمد محل، پرونده‌ها را بررسی و رسیدگی می‌کنند. او با این توضیح افزود: تنها در یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۰۰ پرونده رسیدگی و مصالحه و سازش قطع شده است. در یکی از همین پرونده‌ها یک مورد قتل که در مرحله قصاص بود با رضایت شاکیان و اولیای دم ختم به خیر شد و قاتل بخشیده شد.

ارائه وام به نیازمندان برای راه‌اندازی کسب و کار

وی در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی و معرفی برای دریافت وام با کمک خیرین و همچنین رایزنی با مدیریت شعب برخی از بانک‌ها، برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر اقداماتی است که در محله رخ داده است. هر ساله بیش از ۵۰ وام به نیازمندان و جویندگان پرداخت می‌شود که در این مسیر افرادی در زنبورداری، تولید کشت گیاهان دارویی، پرورش قارچ، دامداری و .... مشغول به کار شده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول