اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بزرگترین انهدام کالاهای مضر سلامت در هرمزگان انجام شد

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان گفت: بزرگترین انهدام کالاهای مضر سلامت انسان و جامعه به مدت 7 شبانه‌روز و به میزان 3200 تن در این استان انجام شد.

بزرگترین انهدام کالاهای مضر سلامت در هرمزگان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی فتحی مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان امروز اظهار کرد: این کالاهای مضر از سال‌های قبل در بندر شهید رجایی بلاتکلیف مانده بود که با حمایت مجموعه قضایی هرمزگان، گمرک و بندر شهید رجایی منهدم شدند.

وی ادامه داد: فضای مناسبی با انهدام این سه هزار و ۲۰۰ تن کالا که شامل لوازم آرایشی ،بهداشتی، نوشیدنی و غذایی غیر استاندارد بودند و در شهریور ماه انجام شد، از بندر شهید رجایی برای ورود کالا های جدید آزاد سازی شد.

یک هزار و ۴۰۹ پرونده قاچاق تعیین تکلیف شد

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان همچنین ابراز داشت: یک هزار و ۵۷۷ پرونده قاچاق در ۶ ماه اول سال جاری به این اداره کل تحویل شد که حدود یک هزار و ۴۰۹ فقره از این پرونده ها تعیین تکلیف شده است و کالاهای تحویلی شامل همه گروه های کالایی از لوازم خانگی به صورت تک عددی تا سیگار و کالاهای بادوام، آرایشی و بهداشتی، نوشیدنی و پوشاک را شامل می‌شده است.

فتحی خاطرنشان کرد: در حوزه کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی نیز نزدیک به یکهزار و ۵۸۰ اظهارنامه در مدت یاد شده به اداره کل اموال تملیکی هرمزگان اعلام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد پنج برابری در ارسال اظهارنامه را از طرف گمرک شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: این تعداد اظهارنامه شامل چهار هزار و ۹۰۰ کانتینر می‌شد که با تلاش شبانه روزی همکاران افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ کانتینر تعیین تکلیف شد.

رسوب این کالاها بدلیل نداشتن کد رهگیری و کدتخصیص ارز بود

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان گفت: رسوب این کالاها هیچگونه ارتباطی با انبارداری گمرک و بندر شهید رجایی ندارد و علت اصلی بیش از ۹۰ درصد حادث شدن این رسوب ها به خاطر نداشتن کد رهگیری یا کد تخصیص ارز از بانک مرکزی و مشکلات ثبت سفارش است.

فتحی افزود: صاحب کالا تاجر یا وارد کننده تا زمانی که کالا به فروش نرسیده باشد حق دارد پس از حل کردن مشکلات ارزی یا ثبت سفارش، کالای خود را از اموال تملیکی به گمرک بازگردانده و ترخیص کند.

افزون‌بر ۸۰ درصد کالاهای تعیین تکلیف شده توسط صاحبان‌شان ترخیص شد

وی ادامه داد: افزون‌بر ۸۰ درصد کالاهای تعیین تکلیف شده در ۶ ماهه امسال توسط صاحبان آن‌ها به گمرک بازگردانده و از طریق گمرک شهید رجایی ترخیص شد، اغلب این کالاها شامل تجهیزات، ماشین آلات و مواد اولیه و کالاهای مربوط به تولید بود که بانک مرکزی مشکلات این‌ها را حل کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول