اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

4560 سوادآموز در چهارمحال و بختیاری تعلیم می‌بینند

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ هزار و ۵۶۰ نفر در سال جاری تحت پوشش سوادآموزی هستند و در سه دوره «سواد»، «انتقال» و «تحکیم» آموزش می‌بینند.

4560 سوادآموز در چهارمحال و بختیاری تعلیم می‌بینند

یاسر خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۴ هزار و ۵۶۰ نفر در سال جاری تحت پوشش دوره سوادآموزی استان هستند که در سه دوره سوادآموزی «سواد»، «انتقال» و «تحکیم» آموزش می‌بینند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دوره سواد از پایه اول تا سوم ابتدایی با حجم ۲ هزار و ۴۰۰ نفر، دوره انتقال از پایه چهارم تا ششم ابتدایی با حجم یک‌هزار و ۲۰۰ نفر و دوره تحکیم با حجم ۹۶۰ نفر است.

وی افزود: دوره انتقال شامل افرادی است که دوره سواد را طی کرده‌اند اما نمی‌خواهند وارد دوره تحکیم شوند و نیاز به تثبیت آموخته‌ها دارند.

خسروی با بیان اینکه شهرستان لردگان بیشترین حجم سوادآموزی را داراست، بیان کرد: سن ورود به دوره‌های سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال تعریف شده بود که در حال حاضر به ۶۰ سال افزایش پیدا کرده است و پس از تایید افراد، کتاب‌های درسی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ۶۵۰ معلم سوادآموز در استان مشغول به فعالیت هستند که نیمی از این افراد هنوز استخدام رسمی آموزش و پرورش نیستند و در مناطقی که کمبود سوادآموز باشد از ظرفیت معلم‌های منطقه استفاده می‌شود.

خسروی در خصوص امتحانات سوادآموزی تصریح کرد: به تعداد قبولی هر مربی حق‌الزحمه پرداخت می‌شود و برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی در جلسه امتحان کارشناسان مربوطه در محل آزمون حضور می‌یابند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵َ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول